Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Kvalifikace před sprintem zklamáním

Kvalifikace před sprintem zklamáním

[Tisková zpráva] "Podařilo se nám ale vůz zlepšit."

Jarek Janiš a český tým dokázali pro druhý den jízd v Mexiku značně vylepšit nastavení vozu, ale jejich úsilí nebylo odměněno umístěním v prvních pěti řadách na startu. Janiš vyrazí do krátkého závodu z 15. místa.

Český tým páteční noc tvrdě pracoval na vylepšení chování vozu na hrbolaté trati v Mexiko City. Hned sobotní ranní trénink ukázal, že tým učinil správné změny a Janiš byl nejen výrazně spokojenější s chováním vozu, ale také zajel ve svém posledním kole šestý čas tréninku. Celkem dojel 22 kol, nejlepší čas měl hodnotu 1:28,199.

Kvalifikace začala pro český tým v poklidu, protože se rozhodnul vyčkat s nasazením nových pneumatik a první jízda byla jen na zahřátí. Janiš pak pořádně zabral ve druhé jízdě, v tomto segmentu mu patřil třetí čas a zároveň si výkonem 1:27,520 zajel svůj nejlepší čas dne. V Olomouci narozený jezdec pevně věřil, že ve čtvrté jízdě zajede na další sadě nových pneumatik minimálně stejně dobře nebo ještě lépe. Těsně před ním se však některé vozy dostaly mimo trať, na kterou zpátky natáhly nečistoty a štěrk. Janišovi se vůz smýknul a na pneumatiky se navíc nalepila část nečistot, trvalo několik zatáček, než se očistily. V posledním sektoru si sice Janiš vylepšil dnešní maximum, ale celkově zaostal o půl sekundy za svým maximem. V součtu dvou nejlepších kol se tak musel smířit s 15. místem na startu.

Jarek Janiš: „Myslím, že naše situace má dvě strany mince. Na jedné straně jsem zklamání z výsledků kvalifikace, ale zároveň se nám od prvních jízd podařilo vůz hodně zlepšit. Dnes se choval daleko lépe a všechny rovedené změny v jeho nastavení se vyplatily. Je jenom škoda, že jsme to nepotvrdili i kvalifikačním výsledkem. Pro kvalifikaci jsme měli jen dvě nové sady pneumatik a vše tak muselo být perfektní. Řekl bych, že má druhá jízda byla asi na samém limitu, v té poslední jsme měli ale smůlu. Jeden z vozů předem mnou vyjel z tratě a natahal na ní hodně špíny. Vůz mi uklouznul a ztratil jsem asi půl sekundy, což je v tak nabitém startovním poli strašně hodně. Opravdu jsem přesvědčený, že jsme dnes mohli být v první desítce. Každopádně náš je v závodním nastavení dobrý a už jsme zvyklí útočit v závodech ze zadních pozic.“