Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari má opět pole, tentokrát díky Massovi

Ferrari má opět pole, tentokrát díky Massovi

Grand Prix Malajsie - kvalifikace

Ferrari ukázalo, že letos bude mít patrně nejvyrovnanější jezdeckou dvojici, když opět umístilo svého pilota na čelo startovního roštu. Pole position pro tým z Maranella tentokrát vybojoval Felipe Massa, který v v závěrečném těsném souboji porazil Fernanda Alonsa na McLarenu.
 
Stejné barevné schéma bude mít i druhá řada. Za třetího Kimiho Räikkönena, který držel pole position v rukou těsně před tím, než mu ji sebrali Alonso a následně Massa, se zařadí čtvrtý Lewis Hamilton na mclarenu.
 
Do první desítky se stejně jako v Austrálii dostaly oba vozy BMW a Toyoty a znovu překvapivě i Mark Webber na red bullu. Doplnil je ještě Nico Rosberg za Williams.
 
Zklamáním naopak zůstaly výkony obou vozů Renaultu. Giancarlo Fisichella ani Heikki Kovalainen se nedostaly do poslední části.
 
Alonso dominoval celému průběhu kvalifikace, o prvenství přišel až v posledních vteřinách. Patří mu také absolutně nejrychlejší čas celého měřeného tréninku 1:34.057, který zajel v jeho druhém segmentu.
 
Už první patnáctiminutovka vystavila stopku Alexandru Wurzovi (20.), kterému v rozhodující chvíli na trati selhala převodovka.
 
Do další části se nepodíval ani Rubens Barrichello (19.), který musel v sobotu přesednout kvůli poruše převodovky do náhradního vozu. Ten se mu však do kvalifikace nepodařilo vyladit podle svých představ.
 
Frustrace Hondy tak  pokračuje i ve druhém závodním víkendu sezony, jelikož Jensonu Buttonovi se nadařilo o mnoho lépe (15.).
 
Chvost startovního roštu podle očekávání okupují piloti Spykeru. Nezměnila na tom nic ani nová aerodynamika vozu.
 
Prostřední část byla tradičně nejrychlejší. Kovalainenovi (11.) se v závěru podařilo překonat svého týmového kolegu Fisichellu (12.), na postup dál to však nestačilo. Finský pilot byl ve svém posledním pokusu v jedné ze zatáček příliš široký a na desáté místo ztratil 5 setin sekundy.
 
Poslední dějství začal tradičním třináctiminutovým spalováním benzínu. O to napínavější byly však poslední dvě minuty, ze kterých vyšel nakonec vítězně Massa.
 
text: Martin Ševčík
 
p.
Jezdec Tým
Q1
Q2
Q3
1.
F.Massa Ferrari
1:35.340
1:34.454
1:35.043
2.
F.Alonso McLaren
1:34.942
1:34.057
1:35.310
3.
K.Räikkönen Ferrari
1:35.138
1:34.687
1:35.479
4.
L.Hamilton McLaren
1:35.028
1:34.650
1:36.045
5.
N.Heidfeld BMW
1:35.617
1:35.203
1:36.543
6.
N.Rosberg Williams
1:35.755
1:35.380
1:36.829
7.
R.Kubica BMW
1:35.294
1:34.739
1:36.896
8.
J.Trulli Toyota
1:35.666
1:35.255
1:36.902
9.
R.Schumacher Toyota
1:35.736
1:35.595
1:37.078
10.
M.Webber Red Bull
1:35.727
1:35.579
1:37.345
11.
H.Kovalainen Renault
1:36.092
1:35.630
12.
G.Fisichella Renault
1:35.879
1:35.706
13.
D.Coulthard Red Bull
1:35.730
1:35.766
14.
T.Sato Super Aguri
1:36.430
1:35.945
15.
J.Button Honda
1:35.913
1:36.088
16.
V.Liuzzi Toro Rosso
1:36.140
1:36.145
17.
S.Speed Toro Rosso
1:36.578
18.
A.Davidson Super Aguri
1:36.816
19.
R.Barrichello Honda
1:36.827
20.
A.Wurz Williams
1:37.326
21.
C.Albers Spyker
1:38.279
22.
A.Sutil Spyker
1:38.415