Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Gené: Zachovejte asistenci řízení

Gené: Zachovejte asistenci řízení

"Směr, jakým se formule 1 ubírá, se mi příliš nelíbí."

Testovací pilot Ferrari, španělský pilot Marc Gené, řekl, že by si formule 1 měla zachovat tolik kritizované elektronické asistence řízení. Mohly by totiž napomáhat k udržení technické úrovně sportu.

Po významném zákazu vývoje motorů do roku 2011 a se zákazem řízení trakce od příštího roku, Gené uvedl, že by pilotovi pomocníci v řízení vozu uškodili závodění.

"Myslím si, že by v tomto měla existovat správná rovnováha," řekl Gené během reklamní akce Shellu v polské Poznani.

"Formule 1 je konec konců vrcholem techniky. Pokud tedy odstraníte všechnu tu techniku, pak už to nikdy nebude formule 1."

"Proto si myslím, že tu nějaká technika, nějaké asistence být musí. Můžeme být samozřejmě opatrní, co se týká jejího množství. Pokud by techniky bylo příliš, vytratí se význam pilota.

"Mezinárodní automobilová federace (FIA) by si měla být vždy jista, že je mezi těmito aspekty rovnováha."

Ačkoliv si mnoho lidí myslí, že řízení trakce nenechává vyniknout talent jednotlivých jezdců a smazává mezi nimi rozdíly, Gené zmínil, že vlastní schopnosti stále hrají podstatnou roli.

"Pokud se podíváte na loňský rok, Alonso vyhrál titul, zatímco týmový kolega Fisichella skončil třetí nebo čtvrtý. Druhý pilot Renaultu se stát šampiónem nemůže. Podobná situace byla několikrát u Micheala Schumachera. Takže mezi piloty rozdíly stále existují."

"Směr, jakým se formule 1 ubírá, se mi příliš nelíbí. Všichni budeme používat stejný software, řízení trakce bude zakázáno, to se mi opravdu nezamlouvá, protože technika už nikdy nebude tak důležitá, jako je nyní."

"V letošním roce se mi zdá, že máme mezi těmito věcmi velmi dobrou rovnováhu. Samozřejmě je to pouze můj názor. Lidé Mezinárodní automobilové federace mají v porovnání se mnou pravděpodobně více zkušeností, takže pokud vydají určité nařízení, asi znají situaci lépe než já."

Marc Gené vítězně debutoval s novým vozem Peugeot 908 HDI s dieselovým motorem před dvěma týdny v Monze. Gené k dieselovým motorům poznamenal, že se stále nehodí pro formuli 1.

"V dnešní formuli 1 je používání dieselových motorů proti pravidlům, takže je stejně používat nemůžete. Pokud byste inženýrům dali tu možnost je použít, pravděpodobně by vám řekli ne, protože nevýhodou takové pohonné jednotky je její hmotnost. Ve formuli 1 je váha příliš důležitá."

Potom tu jsou také jízdní vlastnosti. Dieselový motor je obvykle turbo motor, takže těžko říct, jak by se jezdcům takový vůz řídil. Jeho síla je v každém případě srovnatelná a jde o opravdové závodní motory. Výkon těchto motorů je ale nestálý. Chvíli nemáte žádný výkon, chvíli ho je zase hodně. Formule 1 volí cestu měkčího průběhu výkonu.