Erik Janiš startuje ve formulích International Masters
Nástupci F3000 international Masters, v rámci víkendu WTCC.
Erik Janiš se po pěti letech vrátí do formulového kokpitu. Za českou stáj I.S.R. nastoupí o víkendu na městské trati v Portu do čtvrtého dvojzávodu nového šampionátu International Formula Master. Stejně jako ostatní podniky atraktivní série se i tento pojede v rámci mistrovství světa cestovních vozů WTCC. Přímé přenosy obou jízd pustí stanice Eurosport.
Devatenáctiletý závodník a jeho manažer berou novou příležitost především jako šanci vrátit se k formulovému závodění. S monopostem naposledy jel v roce 2002, šlo o formuli BMW. Pak až letos na jaře při krátkém testu v Hockenheimu okusil formuli 3. Letos se věnuje svým dvěma hlavním odvětvím – evropskému seriálu FIA GT3 a šampionátu Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup, kterému v průběžném hodnocení vládne.
Pražská stáj I.S.R. nasadí i svůj druhý vůz, bude jej řídit Nizozemec Nick de Bruijn. Německý pilot Max Götz, který v týmu působil v předchozích podnicích, je v tabulce mistrovství třetí. Sobotní závod pustí přímo Eurosport od 12.15, nedělní jízdu odvysílá opět naživo Eurosport 2. Začátek je ve 14.00.
Erik Janiš: „Jsem hodně zvědavý. S formulí jsem nezávodil pět let a už vůbec ne na městské trati. Těším se ale moc. Volné tréninky obětuji seznámení s autem a tratí. Nechci nikam zbytečně spěchat a třeba vůz rozbít. No a pak se uvidí, jak zvládnu kvalifikaci a samotné závody. Konkurence je velmi silná, já budu nováčkem, ale to neznamenaná, že nebudu bojovat!“
Antonín Charouz: „Erik mohl jet už v Brně, ale tam závodil s octavií, s níž má šanci na celkový titul, a proto jsme chtěli, aby se na to soustředil. V Portugalsku se představí hlavně jako reprezentant Autoklubu ČR a pro mě, jako jeho manažera, jde především o přípravu na možné Erikovo nasazení do naší stáje v nové sezoně A1 Grand Prix. Je jedním z asi pěti jezdců, kteří by v týmu mohli startovat.“
Igor Salaguarda, šéf týmu I.S.R.: „O Erikově talentu jsem přesvědčen, takže mám radost, že pojede v mém týmu. V Portu to bude mít ale velmi těžké. S formulí nejle velmi dlouho a zdejší trať je extrémně těžká. Úzká, do zatáček není vidět a vypadá to tak, že formule budou na některých horizontech i skákat. Erik ví, že se musí hlavně učit, tažena něj netlačíme kvůli dosažení konkrétního výsledku. Nick pojede u nás celý zbytek roku, Max Porto vynechal, neboť jeho manažer potřeboval zajistit patřičný rozpočet pro další závody.“
Kalendář IFM 2007
20. května - Valencia - Španělsko
3. června - Pau - Francie
17. června - Brno - Česká republika
8. července - Porto - Portugalsko
29. července - Anderstorp - Švédsko
26. srpna - Oschersleben - Německo
23. září - Brands Hatch - Anglie
7. října - Monza – Itálie