Reakce českého týmu na první den testů
Erik Janiš je nadšený.
Nový design, nový první pilot, nová sezona. To vše spojovalo účast českého týmu v úvodním dni prvních oficiálních testů A1GP – Světového poháru motorsportu na britské dráze Silverstone. Stájová jednička, devatenáctiletý Erik Janiš, se všemu učil. Pomáhal mu v tom Jan Charouz, jen o několik měsíců starší, nicméně v „ájedničce“ přece jen zkušenější. Ani jednomu nešlo o čas. Česká sestava na prahu třetí sezony hledala správné nastavení, závodnický nováček si osahával svou první silnou formuli v životě.
Erik Janiš tak strávil v kokpitu více času. Vše bylo pro něj nové. Rychlost, přetížení, výkon okolo 550 koní. Jen okruh znal z letošního závodu FIA GT3. Zítra budou zkušební jízdy pokračovat. Piloti 22 zemí budou slavnou tratí kroužit od 10.00 do 13.30, respektive od 15.00 do 18.00 našeho času. Na www.a1gp.com, v sekci livetiming, můžete po celou dobu sledovat průběžné časy.
Erik Janiš: „Bylo to krásné, skvělé, úžasné. Jsem nadšený. Ani ne tak z maximální rychlosti, hlavně z toho, jak auto bezvadně sedí. Třeba první zatáčka po startu, ve které se jede naplno, přináší velké zážitky. Trochu mě z toho všeho bolí za krkem, ale to je jen otázka zvyku. Měl jsem velkou radost z toho, že jsem se průběžně pořád zlepšoval. Třeba na starých gumách jsem se postupně dostával na čas, který jsem předtím zajel s novými koly. Ale pořád se hlavně učím. Honza mi pomohl s nastavením a hned to bylo poznat. Po jízdách jsem hodinu seděl s bratrem Jarkem a inženýrem a podrobně probírali data. Hledal jsem chyby. Třeba v jedné zatáčce jsem ztrácel půl vteřiny, největší rezervy mám v pomalých zatáčkách. Rychlé mi už docela šly. Už se nemůžu dočkat zítřka.“
Jan Charouz: „Bylo to celkem dobré. Po delší době jsem řídil formuli a docela jsem se bavil. S Erikem jsme dobře spolupracovali, už se těším na zítřek. Já dnes jezdil hlavně na starších pneumatikách a časy tomu odpovídaly. Dnešní i zítřejší jízdy v Silverstone beru také jako přípravu na zářijový závod Le Mans Series, ve kterém pojedu s naší Lolou Judd. Testy se sice konají na odlišné verzi trati, než se pojede LMS, ale i tak je to dobrý trénink.“
Antonín Charouz: „Jsem spokojený. Oba naši jezdci jeli velmi dobře. Vůbec nám nešlo o čas. Erik je úplným nováčkem, takže vše poznává. Honzův úkol byl, aby Erikovi řekl, jestli je auto v pořádku. To byla hlavní náplň dnešního testu a zítra je náš plán stejný. Chceme mít dva stejně připravené závodníky, aby byli v jakémkoli případě nutnosti zastupitelní. Může se stát, že třeba Erik získá angažmá v GP2 či v jiném šampionátu nebo jeden z kluků onemocní. Ani nebudu říkat, komu patřil nejrychlejší čas. Jde nám opravdu o co nejkvalitnější přípravu.“