Ferrari světu poprvé ukázalo nový vůz F2008
K prvnímu testu vyjede již zítra.
Ze sídla Ferrari se dnes do světa rozletěly první snímky letošního vozu nesoucího označení F2008. Obhájce obou titulů z předchozí sezony vystoupil se svým strojem na světlo jako první, hned zítra jej bude následovat McLaren.
F2008, jenž byl interně pojmenován 659, je těžší než jeho předchůdce F2007 a na první pohled zaujme novým řešením uchycení předního křídla k čumáku vozu a agresivním zpracováním okřídlí u bočnic.
Aerodynamika vozu byla kompletně přepracována, aby si vůz zachoval co nejlepší jízdní vlastnosti poté, co byly pro letošek zrušeny elektronické pomůcky.
Než však vůz odstartuje do svého prvního závodu, dozná jeho zevnějšek podle vyjádření vývojového týmu výrazných změn.
První test čeká F2008 již zítra ve Fioranu.
Technická data F2008
Monokok - kompozit z uhlíkových voštin
Převodovka - tělo vyrobené z uhlíku, podélně uložená, poloautomatická, sekvenční, 7 stupňů plus zpátečka, bezprodlevová
Brzdy - kotoučové, vyrobené z uhlíku, chlazené vzduchem
Váha - 605 kg včetně jezdce, maziv a chladící kapaliny
Kola - ráfky BBS
Motor - typ 056, osm válců uložených pod 90° do V, 32 ventilů, objem 2 398 ccm, vrtání 98 mm, váha pod 95 kg
Řídící jednotka - standardní, Microsoft/MES
Palivo - Shell V-Power ULG 64 (v souladu s normami EU - min. 5,75 % bio původu)
Olej - Shell SL-1098
Oblouk nad jezdcovou hlavou zdobí vavřínový věnec pro vítěze Poháru konstruktérů 2007 spletený z národních vlajek.