T. Enge a J. Charouz továrními závodníky Aston Martin
Budou startovat v LMP1 v Le Mans sérii a 24 hodin Le Mans.
Tomáš Enge a Jan Charouz se společně se Stefanem Mückem stali oficiálními továrními piloty značky Aston Martin. Posádka bude závod v sérii Le Mans a ve slavné čtyřiadvacetihodinovce.
Podle nových regulí je možné prototyp osadit motorem z kategorie GT1. Uzavřené šasi Lola/Aston Martin Coupe bude osazeno loňským vítězným motorem GT1 vozu DBR9. Aston Martin Racing bude spolupracovat s Lolou na zabudování motoru a převodového ústrojí do nového šasi, inženýři Aston Martin Racing pak budou na závodech spolupracovat s týmem.
Chod týmu bude nadále zajišťovat Charouz Racing System.
Letošní čtyřiadvacetihodinovka se jede 12. - 14. června 2008. Loni naše posádka ve složení Mücke, Yoong, Charouz dojela na pátém místě mezi silnými prototypy. Předběžný kalendář Le Mans série má následující podobu:
Testování – Le Castellet, 2. až 3. března
1000 km Barcelona, 4. až 6. dubna
1000 km Monza, 25. až 27. dubna
1000 km Spa, 9. až 11. května
1000 km Nürburging, 15. až 17. srpna
1000 km Silverstone, 12. až 14. září
(jeden závod bude ještě oznámen)
Komentáře hlavních aktérů:
George Howard-Chappell, šéf týmu Aston Martin Racing: „Náš dvanáctiválec už prokázal, že má potřebný výkon a výdrž pro vítězství v Le Mans. Nyní se těšíme na výzvu v podobě jeho přebudování pro umístění do nového, lehčího šasi a zjištění, jak konkurenceschopní budeme ve třídě prototypů. Pro mě osobně i pro celý tým Aston Martin Racing to bude skvělá nová zkušenost.“
Antonín Charouz, šéf týmu Charouz Racing System: „Naše spolupráce s Prodrive je dlouhodobá a úspěšná. Jsme velmi rádi, že pro nadcházející sezónu jsme našli možnost ještě těsnější spolupráce. Motory GT1 sice vycházejí z těch, které se používají v produkčních vozech, Aston Martin Racing přesto dokázal, jak konkurenceschopné mohou být i mezi motory ve vytrvalostních závodech. Věřím, že kombinace velkých závodních zkušeností Prodrive, zvláště v Le Mans, a původ motoru Aston Martin V12, by měly vést k velmi konkurenceschopnému stroji v roce 2008. Pro mě tato smlouva má minimálně stejný význam jako podpis smlouvy Tomáše Engeho do týmu Prost F1 nebo Romana Kresty do stáje Ford v MS rally.“
Tomáš Enge: „Je vzrušující znovu závodit pro Aston Martin Racing, stejně jako být součásti nového projektu, v němž dále společně působí Prodrive a Charouz Racing System. Náš vůz bude zcela nový, takže nás čeká spousta práce, ale už teď se na ni těším. Je to pro mě opravdová výzva, řídit silný prototyp LMP1 jsem si vždy přál. Navíc nás čeká boj s naftovými motory, které byly dosud velmi silné. Těším se na to, stejně jako na jakoukoli další práci pro Aston Martin Racing.“
Jan Charouz: „Je to pro mě opravdu skvělá příležitost. Být jezdcem takové značky, jakou je Aston Martin Racing, je pro mne obrovská pocta. Charouz Racing Systém už loni při své premiérové sezoně v LMS prokázal svou rychlost, a ačkoli i letos půjde o nový vůz, jsem si jist, že zapojení Aston Martin Racing a Prodrive stáj ještě více posílí. Loňská sezona LMS mě doslova uchvátila, už se nemůžu dočkat té letošní. Také jsem moc šťastný, že budu závodit s tak rychlými piloty, jako jsou Tomáš Enge a Stefan Mücke. Jsem zkrátka přesvědčený, že můžeme bojovat na špici.“
Stefan Mücke: „Jsem velmi šťastný, že budu součástí tak výjimečného projektu! Myslím, že jde o velmi dobré spojení jezdců, vozu a motoru a jsem si jistý, že budeme schopni dosáhnout úspěchů. Stejně jako Jan Charouz i já jsem v Le Mans Series loni teprve debutoval a také mne tento šampionát velmi zaujal.“