Mistrovský Red Bull představil letošní model RB10
Tým bude chtít navázat na své úspěchy z předchozích let.
Stáj Red Bull těsně před začátkem prvního dne předsezónních testů v boxové uličce v Jerezu představila svůj letošní monopost Formule 1 s označením RB10, se kterým bude chtít zaútočit na pátý titul v Poháru konstruktérů v řadě za sebou.
Stejně jako několik dalších týmů, včetně sesterského Toro Rosso, se šéfdesignér Red Bullu Adrian Newey uchýlil k nosu s velmi úzkou špičkou.
K novým technickým pravidlům Newey řekl: "Nové motory jsou velkou výzvou. Je velmi obtížné je uložit jako celek. Bez pochyby se jedná o největší změnu motorů od odchodu turba na konci 80. let.
Největším hráčem je tu samozřejmě Renault, naším úkolem je jen uložit jej jak nejlépe to půjde."
Nová pravidla týkající se nosů vozů pak tento úspěšný konstruktér označil za "směsné nařízení".
"Nakonec máte něco jako dva nosy, ze kterých vyčnívá baňka. Jsou ošklivé a těžkopádné. Moc majitelů těchto nosů je nebude mít rádo."
Tým z Milton Keynes v loňském roce získal již svůj čtvrtý titul v Poháru konstruktérů v řadě za sebou. Od roku 2010 pak mistrovství světa jezdců dominuje jediný pilot, Sebastian Vettel, který loňskou sezónu uzavřel ve velkém stylu, když vyhrál rekordních devět závodů v řadě za sebou.
Také do letošní sezóny sice Němec nastupuje se startovním číslem 1, ovšem s novým týmovým kolegou.
Mark Webber, se kterým byl Vettel u Red Bullu od sezóny 2009, ukončil kariéru ve Formuli 1 a přešel do Mistrovství světa vytrvalostních závodů k továrnímu týmu Porsche. Na jeho místo byl dosazen další Australan Daniel Ricciardo, který předchozí dvě sezóny strávil v juniorském týmu Toro Rosso.
Také RB10, který je již desátým vozem vytvořeným Red Bullem od chvíle, kdy majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz odkoupil stáj Jaguar, bude poháněn motory Renault.
Francouzský výrobce motorů slíbil pro sezónu 2014 konzervativní přístup. Podle slov jeho představitelů muselo dojít k "několika kompromisům", aby byla zajištěna spolehlivost motorů.