Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Piloti Ferrari v první řadě, Massa úspěšnější!

Piloti Ferrari v první řadě, Massa úspěšnější!

Grand Prix Malajsie - kvalifikace

Felipe Massa si zajistil pole-position pro VC Malajsie, když druhému Räikkönenovi nadělil téměř půl sekundy. Za nimi skončili se značným odstupem piloti McLarenu Kovalainen a Hamilton, elitní pětku uzavírá Jarno Trulli.

Jen co se na konci boxové uličky rozsvítilo zelené světlo, vyrazila na trať celá smečka nedočkavců. A nebylo divu, vždyť se nad Sepangem honily hrozivé dešťové mraky, ze kterých se mohl každou chvíli spustit typický malajský monzunový liják.

Úvodní čas Sebastiena Bourdaise okamžitě překonal Felipe Massa, za něj se zařadil jeho kolega Räikkönen, až za nimi pak vítěz úvodní velké ceny Lewis Hamilton. Druhým pokusem se Räikkönen vyšvihl do čela, nedlouho poté jej však o víc než dvě desetiny sekundy překonal opět Massa. Za ním projel cílem Hamilton a na brazilce ztratil pouze půl desetiny.

Teprve až v polovině kvalifikace si své první měřené kolo připsal Kovalainen, hned to však stačilo o více než desetinu na první místo. Chvíli po něm protl cílovou pásku Kubica, jenže ten se během svého měřeného kola zasekl za Takumou Satem a ztratil přes půl sekundy. Nedlouho poté ho z průběžného pátého místa sesadil jeho týmový kolega Heidfeld rozdílem několika málo tisícin vteřiny.

Šest a tři čtvrtě minuty před koncem první části překvapil diváky Trulli, když se o zlomek sekundy posunul do čela. Elita pole už spokojeně odpočívala v boxech, zato piloti bojující o postup stále kroužili po trati. Ta mimo jiné od loňska získala na bezpečnosti, když bylo vyasfaltováno několik únikových zón.

V takzvané KnockOut Zone figuroval ještě tři a půl minuty před koncem překvapivě Alonso, časem těsně pod hranici jedné minuty a šestadvaceti sekund ale poskočil až do první desítky. Dvě minuty do konce se zachránil také David Coulthard. Sebastien Bourdais pohřbil své naděje v únikové zóně čtvrté zatáčky. Jeho kolega Vettel si doslova za pět minut dvanáct účast v Q2 zajistil. Fisichella z posledních sil vyšoupl Barrichella, ten mu to ale okamžitě oplatil.

Sítem první části nakonec neprošly oba vozy Force India a Super Aguri, s nimi pak ještě Bourdais a Nakajima. Ten bude navíc ještě penalizován za kolizi s Robertem Kubicou za Safety Carem při velké ceně Austrálie.

Jako první vyrazily do druhé části oba McLareny, dosud nenaplněná hrozba deště se totiž mohla kdykoli naplnit, přestože vedení závodu stále ujišťovalo, že ještě dvacet minut pršet nebude.

Do čela se dostal Heikki Kovalainen, Lewis Hamilton se zařadil až za něho. Víc než půl sekundy vzápětí Kovalainenovi nadělil jeho krajan Räikkönen, Massa se pak vklínil mezi oba McLareny.

Sedm minut před koncem se na pátou příčku posunul Fernando Alonso, chvíli po něm excelovaly vozy BMW, nejprve se Kubica dostal těsně za Kovalainena, krátce poté pak uzmul Nick Heidfeld druhou pozici.

Na trati začali svůj boj nepostupující piloti a ti, kterým vypadnutí hrozilo. Nico Rosberg sice dobře začal, ale postupně svůj náskok ztratil a zajel až třináctý čas. S podobným trendem rozjel své rychlé kolo Vettel, nakonec mu však chybělo čtvrt vteřiny. To Glock byl úspěšnější, desátého překonal o víc než čtyři desetiny.

Ve druhé části nakonec kvalifikace skončila pro obě Hondy, Coultharda, Vettela, Piqueta a překvapivě Rosberga.

Klimatické podmínky vyhnaly na trať většinu jezdců už v prvních chvílích závěrečné desetiminutovky. Za jezdci McLarenu vyjeli piloti Ferrari a hned za nimi Robert Kubica. Jako ve druhé části si první čas připsal Kovalainen, Hamilton jej opět nepřekonal. Zato Räikkönen šel do čela o víc než půl sekundy, vzápětí ho ale Massa pokořil o dalších pár tisícin. Mezi piloty McLarenu se vklínil Kubica.

Na výjezdu ze šesté zatáčky se postupně dostali mimo trať Heidfeld, Alonso a Glock.

Räikkönen svým druhým pokusem překonal Massu o dvě desetiny, ten mu ale ihned nadělil skoro půl vteřiny. Za piloty Ferrari zůstali Kovalainen, Hamilton a Kubica. Zatímco už prvních pět zpomalilo, protože už nikdo z nich nevyužil možnost dalšího rychlého kola, za nimi jedoucí Heidfeld se ještě k jednomu odhodlal. Na konci prvního sektoru se však mezi pomalu jedoucími vozy musel proplétat a ztratil. V cíli se zařadil až za Kubicu. Toho navíc ještě překonal Trulli a pátým místem tak potvrdil výbornou formu Toyoty. Osmé místo pak vybojoval Webber, deváté Alonso a poslední skončil v první části Timo Glock.

p.
Jezdec Tým
Q1
Q2
Q3
Kol
1.
F.Massa Ferrari
1:35.347
1:34.412
1:35.748
17
2.
K.Räikkönen Ferrari
1:35.645
1:34.188
1:36.230
13
3.
H.Kovalainen McLaren
1:35.227
1:34.759
1:36.613
12
4.
L.Hamilton McLaren
1:35.392
1:34.627
1:36.709
18
5.
J.Trulli Toyota
1:35.205
1:34.825
1:36.711
18
6.
R.Kubica BMW
1:35.794
1:34.811
1:36.727
13
7.
N.Heidfeld BMW
1:35.729
1:34.648
1:36.753
13
8.
M.Webber Red Bull
1:35.440
1:34.967
1:37.009
18
9.
F.Alonso Renault
1:35.983
1:35.140
1:38.450
18
10.
T.Glock Toyota
1:35.891
1:35.000
1:39.656
20
11.
J.Button Honda
1:35.847
1:35.208
15
12.
D.Coulthard Red Bull
1:36.058
1:35.408
12
13.
N.Piquet Renault
1:36.074
1:35.562
12
14.
R.Barrichello Honda
1:36.198
1:35.622
15
15.
S.Vettel Toro Rosso
1:36.111
1:35.648
15
16.
N.Rosberg Williams
1:35.843
1:35.670
13
17.
G.Fisichella Force India
1:36.240
9
18.
K.Nakajima Williams
1:36.388
9
19.
S.Bourdais Toro Rosso
1:36.677
8
20.
T.Sato Super Aguri
1:37.087
9
21.
A.Sutil Force India
1:37.101
10
22.
A.Davidson Super Aguri
1:37.481
9