Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Engeho zklamání nad ztracenými body

Engeho zklamání nad ztracenými body

Vyjádření českého jezdce k průběhu závodu.

Jak jsme již uváděli ve včerejším článku (více zde) český jezdec nedokončil po kolizi druhý závod Mezinárodního šampionátu FIA F3000.

Enge odstartoval ze třetí řady a v prvním kole dokázal maximálně využít situace, předjel dva soupeře a dostal se těsně za třetího Yannicka Schroedera. Poté ale začaly problémy s pneumatikami, které vedly k velké přetáčivosti a Enge klesnul na šestou příčku. Český jezdec proto zvolil brzkou zastávku v boxech, po níž byl znovu velmi rychlý a zajel druhé nejrychlejší kolo závodu. Po zastávkách ostatních soupeřů jel na pátém místě, jenže znovu ho brzdil přetáčivý vůz. Enge přesto bojoval a držel svou pozici, jenže za ním jedoucí Schroeder nakonec neudržel nervy a pokusil se o riskantní předjetí, které vedlo ke kolizi, po které závod skončil pro oba jezdce.
 
Tomáš byl jediným jezdcem týmu ma-con Dark Dog Charouz v závodu, protože Tony Schmidt nemohl kvůli technickým problémům absolvovat kvalifikaci a komisaři závodu mu start neumožnili.
 
Tomáš Enge: "Začátek závodu mi vyšel, přímo na startu se má pozice nezměnila, ale hned v první zatáčce jsem šel na vnitřek a získal jedno místo. Na konci prvního kola jsem potom dostal Van Der Merweho a byl těsně za Schroederem. Jenže zhruba po dvou kolech začal být vůz hodně přetáčivý, zadní pneumatiky se přehřívaly a zase jsem ztratil pár míst. V boxech jsem byl jako jeden z prvních, zastávka proběhla perfektně a byl jsem hodně rychlý. Jenže po pár kolech se znovu projevila přetáčivost, která vedla k nestabilní zádi vozu a musel jsem tvrdě bojovat o svou pozici. Schroeder byl sice rychlejší, ale také netrpělivý. Nicméně byla to normální závodní nehoda i takové souboje patří k motoristickému sportu. Ztracené body mě mrzí, zvláště když po kolizi dalších dvou jezdců dojel třetí Giammaria, který byl v té době za mnou. Přesný důvod přetáčivosti zatím neznáme, tým bude studovat data, ale zdá se, že jsme pro závod zvolili v zadních pneumatikách příliš velký tlak."
 
Antonín Charouz, jezdcův manažer: "Při závodech rozhoduje spousta maličkostí, které je třeba dát dohromady. Tomáš dnes bojoval, ale vůz nefungoval ideálně a měl to těžké."
 
Marian Hamprecht, šéf týmu: "Upřímně řečeno, jsem zklamán. Očekával jsem tady v Barceloně podstatně více. Již to, že Tonymu komisaři nepovolili start bylo velmi deprimující. Tomáš tady mohl získat nějaké body, přestože chování vozu nebylo tak dobré jako v Imole. Je škoda, že po kolizi s Yannickem Schroederem musel odstoupit. Ale byla to typická závodní nehoda. Takové věci se stávají."