Enge vybojoval na Nürburgringu body
F3000 Závod očima českého pilota.
Jak jsme Vás již informovali v článku omáš Enge dojel sedmý, vybojoval český pilot v barvách týmu ma-con Dark Dog Charouz ve čtvrtém závodě Mezinárodního šampionátu FIA F3000 na Nürburgringu dva body.
Závod byl dramatický hned od prvních metrů, vítěz kvalifikace Vitantonio Liuzzi neměl dobrý start a hned na startu se před něj dostali Enrico Toccacelo a Jeff Van Hooydonk, Enge byl v první zatáčce čtvrtý. Ještě úvodní sekci zatáček ale zaútočil na Liuzziho, ten však nemínil vyklidit pozici a došlo ke kolizi. Enge se po kontaktu roztočil a klesnul doprostřed startovního pole. Tomáš se poté dokázal propracovat až do skupinky bojující o druhé místo. Při pokusu o předjetí došlo ke kontaktu s Patrickem Friesacherem a český jezdec znovu ztratil několik pozic, nakonec dojel sedmý, na druhé místo mu však chyběly jen čtyři sekundy. Vítězem závodu se stal Toccacelo.
Tomáš Enge: "Alespoň jsem získal dva body, ale vůbec nejsem spokojený. Liuzzi špatně odstartoval a dostali se před něj dva jezdci, já jsem zaútočil ve třetí zatáčce. Dostal jsem se o půl vozu vpřed, ale v další zatáčce došlo ke kontaktu mého zadního kola s jeho předním. Já tvrdím, že jsem mu nechal dost místa, on říká opak. Ztratil jsem hodně míst, ale startovní pole jelo vcelku pohromadě, protože vedoucí Van Hooydonk to trochu brzdil. Zastávka v boxech nám vyšla perfektně a získali jsme několik míst. Za druhým Doornbosem jel vláček jezdců, byli jsme těsně za sebou, ve druhé zatáčce mě vystrčil Friesacher a znovu jsem přišel několik pozic. Jenom v tom kole jsem ztratil 12 sekund. Dokázal jsem se znovu dotáhnout na tuto skupinku a předjet několik jezdců, za daných okolností nejsou dva body špatné. Těžko říci, jak by závod dopadnul při normálním průběhu. Tempo bylo vysoké, ale vůz se choval dobře, takže minimálně stupně vítězů byly možné. Tým by si je za svou snahu zasloužil."
Marian Hamprecht, šéf týmu: "Upřímně řečeno jsme dnes byli zapleteni do příliš mnoha kolizí a pokaždé jsme v nich ztratili. Ke kolizi s Liuzzim došlo hned v prvním kole, což nebyl dobrý začátek. Tomáš pak bojoval a mechanici odvedli v boxech skvělou práci při jeho zastávce. Pak však uvíznul za Schroederem, který byl pomalý a díky tomu dostal Friesacher šanci k útoku. Kolize nás dohromady stály přes 15 sekund. Tým odvádí dobrou práci, vždy patříme mezi nejrychlejší, jen nám jednoduše chybí výsledek, který by to potvrdil."
Průběžný stav Mezinárodního šampionátu FIA F3000 naleznete v sekci VÝSLEDKY.