Motoráři absolvovali konstruktivní schůzku
Norbert Haug: "Jsme na velmi dobré cestě."
Sedm dodavatelů motorů pro formuli 1, tedy Ferrari, BMW, Renault, Honda, Mercedes, Toyota a Ford, se sešlo během Grand Prix Španělska s cílem diskutovat možnost vedoucí ke snížení nákladů na polovinu a to v horizontu osmnácti měsíců.
Jednou ze změn, které minulý týden oznámil Max Mosley, byla i možnost přechodu na nový motor. V praxi by to znamenalo přechod z dnešního třílitrového agregátu V10 na objem 2,4 litru V8.
Sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug nebyl po schůzce příliš sdílný.
"Nemohu Vám v tuto chvíli říci, jestli bude deseti nebo osmi válcový, ale myslím si, že jsme na velmi dobré cestě. Během posledních deseti letech jsem se zúčastnil mnoha schůzek týkajících se motorů a myslím si, že jsme dnes lépe připraveni na změny, než tomu bylo v minulosti. Doufám, že dokážeme motor připravit včas, tak aby mohl být nasazen již od roku 2006. To by bylo skvělé. Pokud se nám do roku 2006 podaří snížit náklady o padesát procent, bude to úspěch."