Salaquarda v Číně zvolil možná chybně menší přítlak
Charouz: "Uvidíme, jak to bude dál.“
Filip Salaquarda odjel v Šanghaji velmi dobré závody, ve kterých bojoval s úspěšnějšími národy. Jeho úsilí bohužel nebylo odměněno body, když dojel 13. ve Sprintu a 11. v Hlavním závodě. Čínská Šanghaj hostila předposlední podnik sezony, který také mohl rozhodnout o titulu. Stejně jako v minulých dnech se jezdilo na suché trati. Salaquarda vyrazil do Sprintu z 16. místa, brzo byl 14., když se těsně vyhnul roztočeným vozům USA a Nového Zélandu.
Pak se posunul ještě na 13 místo, když se dostal před Brazílii, ale více se už ve sprintu udělat nedalo. V Hlavním závodě se Salaquardovi podařilo úvodní kolo, ve kterém předjel Německo. Michael Ammermüller se ho pak snažil dostat pod tlak, ale mladý Pražan mu nedal šanci k předjetí. Zároveň jel v kontaktu se skupinou před ním, kde tvrdě bojovaly i národy obvykle jezdící na špici, jako Francie čil Velká Británie.
Tým se rozhodnul pro brzkou zastávku hned poté, co se otevřelo pásmo pro povinné zastávky. Její průběh byl slušný, ale tým se přesto nedostal před Itálii. V následných kolech na Itala hodně tlačil, ale nemohl se dostat před něj a ztrácel cenný čas na skupinu vpředu. Nakonec se to podařilo díky druhé zastávce, ale na skupinu před sebou měl ztrátu zhruba pěti sekund.
Salaquardovy časy byly v posledních kolech vyrovnané, ale se ztrátou už nešlo nic dělat. V cíli byl odmávnut na 11. místě a skončil těsně za bodovanými příčkami. Závod byl zajímavý také tím, že po hodně dlouhé době se na trati ani jednou neobjevil zpomalovací vůz. Na kontě českého týmu je stále 10 bodů, což znamená 18. místo v průběžném pořadí.
Filip Salaquarda: „Dal jsem do toho maximum a je škoda, že jsme těsně za body. Sprint byl dost hektický a málem jsem trefil točící se vozy USA a Nového Zélandu, když spolu jejich jezdci kolidovali. Potom jsem se dokázal prosmýknout ještě před Brazílii, ale to bylo vše. V Hlavním závodě jsem měl dobrý začátek a předjel jsem Německo. Potom na mě jejich jezdec dost tlačil, ale držel jsem si svou pozici. Bohužel po první zastávce jsem se vrátil za Itálií. Ztrácel jsem tam hodně času a Němec se dostal po jeho zastávce přede mě. Rozhodli jsme se jet v závodě s menším přítlakem, ale asi to byla chyba. Ztrácel jsem příliš mnoho v rychlých zatáčkách a na rovinkách jsem pak nebyl dost blízko, abych mohl menšího přítlaku využít k předjetí. Při druhé zastávce jsme se konečně dostali před Itálii, ale ztráta na vozy před námi byla už moc velká, ačkoliv jsem byl stejně rychlý, nebo možná o zlomek rychlejší. Vyvážení vozu bylo dobré, jediný problém nastal, když jsme dali při zastávce nové pneumatiky. První tři kola vůz klouzal, neměl přilnavost. Potom už to bylo v pořádku. Určitě jsme tady byli konkurenceschopnější než v Mexiku a doufám, že v Brands Hatch se ještě zrychlíme.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Byli jsme blízko bodům, bohužel nám těsně utekly. Rychlost v závodě byla povzbudivá, na rozdíl od jiných závodů nebyly žádná odstoupení na straně soupeřů. Nyní nás čeká poslední závod sezóny a pak uvidíme, jak to bude dál.“