Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rozhovor s Michaelem Schumacherem

Rozhovor s Michaelem Schumacherem

Sedminásobný mistr světa se přijel podívat do Barcelony.

Otázka: "V prvním evropském závodním víkendu Ferrari vypadá velice silně..."

Michael Schumacher: "Je to tak. Po testech bylo myslím jasné, že tu budeme velmi silní. V Barceloně je potřeba opravdu velice dobré auto, inženýři na tom zapracovali a jezdci odvedli maximum."

Otázka: "Za závodění na motocyklech tě zkritizoval Jean Todt. Co bys nám o tom chtěl říct?"

MS: "Předem bych chtěl říct, že jsem rád, že mám takové přátele, kteří znají důsledky toho, co dělám. Dávají mi to najevo a já jsem za to rád. Jsem ovšem už dost starý na to, abych dokázal rozhodnout, co budu a co nebudu dělat. Motorky jsou mojí vášní, užívám si závodění."

Otázka: "Proč jsi přijel na tenhle závod?"

MS: "První závody se jely hodně daleko, na cestu tam jsem se moc necítil, a tak jsem raději zůstal doma. Sem už to je mnohem blíž, byl jsem tu i při testech. Je tak celkem přirozené, že jsem tady, abych se podíval, jak se nám daří."

Otázka: "Jak vidíš letošní šampionát?"

MS: "Myslím, že je velice zajímavý, rozestupy jsou velice těsné. Viděli jsme, jak se osm z devíti vozů vměstnalo do jedné desetiny. Pro všechny, včetně mě, je to vzrušující podívaná. Stále jsem součástí toho dění. Možná to tak není na první pohled vidět, ale dělám toho dost na to, aby mi tenhle kolotoč nechyběl."

Otázka: "Jaká pozitiva přináší jízda se slicky?"

MS: "Myslím, že cokoliv, co vám jako jezdci umožní jet rychleji, se vám musí zákonitě zamlouvat. Myslím, že ještě nikdo z nás neotestoval vůz takový, jaký bude v příštím roce. Můžeme dělat jen odhady, nikdo ještě nejel s technikou plně odpovídající roku 2009. Záměrem je ne zrychlení vozů, ale místo aerodynamického posílit mechanický přítlak.

Nicméně s větším mechanickým gripem je to větší zábava. Jízda působí konzistentněji a můžete jet i v závěsu za jiným vozem. Předjíždění by tedy mohlo být jednodušší. Všechny změny by měly udělat závodění zajímavějším, ovšem na posouzení si budeme muset počkat, až budou vozy pro příští rok hotové."

Otázka: "Uvažuješ o tom, že by ses na divokou kartu účastnil závodu MotoGP?"

MS: "Ne, to rozhodně ne. Závodím pro zábavu, MotoGP je business, nemělo by smysl tam jet a paběrkovat kdo ví kde. Byla by to také urážka kluků, co tam závodí. Chci se prostě jen bavit."

Otázka: "Máš v plánu natočit film o tvé kariéře?"

MS: "Měli jsme nějaké nabídky, ale asi bych si na to nedokázal najít dost času. Takže momentálně to opravdu v plánu nemám."

Otázka: "Jak myslíš, že bude pokračovat skandál FIA?"

MS: "Vím toho zřejmě tolik co vy. Nevím, jaká je situace a jak to bude dál. Je pravda, že Maxe znám jako profesionála, v tomto směru ho hodnotím velmi vysoko. Sám jsem neměl nikdy moc velkou radost, když se někdo zabýval mým soukromým životem, a tak se nebudu šťourat v soukromí jiných."

Otázka: "Aniž bys hodnotil ostatní lidi, nezajímá tě vizitka formule 1 mimo paddock?"

MS: "Myslím, že v tomhle ohledu jsem toho už řekl dost a nemám, co bych k tomu dodával."

Otázka: "Tvůj syn jel minulý týden svůj první závod."

MS: "Je to hodně jiné... když jsem byl mladý, nikdo mě neznal a moc se nestaral o to, co dělám. Synovi je devět, dceři jedenáct a rád bych, aby mohli prožít své dětství, jako jsem mohl já, bez velkého zájmu okolí.

Nechci syna zatahovat do světa médií, není jeho součástí. Má mnoho zálib, hraje fotbal, jezdí na koni, hraje hokej, závodí na motokárách. Chci mu dát možnost, jakou jsem měl já, tedy vybrat si, co chce dělat. Nerad bych se pouštěl do diskuze o mém synovi."