Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Kovalainen v pořádku, v Turecku by měl nastoupit

Kovalainen v pořádku, v Turecku by měl nastoupit

Za jeho havárii mohl zřejmě vadný ráfek.

Týmový šéf McLarenu Ron Dennis si je jistý, že jeho finský svěřenec Heikki Kovalainen, který dnes tvrdě havaroval ve Velké Ceně Španělska, bude schopen nastoupit do závodu v tureckém Istanbulu.

Kovalainen se nakrátko ocitl v bezvědomí poté, co v rychlosti 220 km/h narazil ve dvaadvacátém kole závodu v Barceloně do bariéry po defektu pneumatiky. Fin se během sta milisekund ocitl pod přetížením až 26G!

Pilot McLarenu byl po nehodě letecky transportován do nemocnice, kde se podrobil lékařskému vyšetření. Naštěstí neutrpěl žádná zranění.

"Jeho snímky jsou naprosto čisté. Nemá žádná fyzická poranění, ani žádná traumatická poškození mozku." řekl po závodě Dennis novinářům.

"Je jen trochu otřesený, ale nemá po nehodě žádné následky, žádné podlitiny, ani žádné krvácení. Takže jsme pro příští závod celkem optimističtí."

Kovalainen zůstane v nemocnici přes noc na pozorování, ale zítra by měl být propuštěn.

Dennis dále řekl, že se tým ujistil, že celý problém spočíval v levém předním ráfku.

"To, co v tuto chvíli můžeme s jistotou říci je, že víme, kde byl problém - selhal ráfek. Velmi neobvyklý problém."

"Měl najeto pouhých čtrnáct kilometrů, takže to byl téměř nový ráfek. Musíme analyzovat jeho komponenty, abychom zjistili přesnou příčinu. Ale v tuto chvíli se domníváme, že je to na 99,9% závada na ráfku."

"Byl to nový ráfek, takže to budeme řešit přímo s naším partnerem, který ho vyrobil. Zatím by ode mě ale nebylo vhodné dělat nějaké závěry, dokud vše neprošetříme podrobně. Až budeme vědět víc, oznámíme vám to."

Dennis přiznal, že tým neměl v úmyslu stáhnout ze závodu Kovalainenova týmového kolegu Lewise Hamiltona, protože se jim v té době podařilo odhalit příčinu.

"Přišli jsme ještě v době, kdy byl na trati Safety Car na to, že šlo o rychlou ztrátu tlaku v pneumatice. Ze záběrů bylo vidět, že se kolo netřáslo, takže nebylo uvolněné a i po defektu pevně drželo. Cítili jsme, že bylo naprosto bezpečné pokračovat."