Ernesto Viso - víkend plný akce
Skvělý výkon na trati a nováčkovské chyby
S tvrzením Tony Kanaana, že závod v Kansasu byl nudný, pravděpodobně nebude souhlasit mnoho jeho kolegů. Akce a vzrušení jsme viděli skutečně dost, ať už chtěné, či nikoliv. Závodní víkend plný akce si určitě užil Ernesto Viso, který se pomalu dostává do pozice nejlepšího pilota z řad nově příchozích týmů pokud se týče oválových tratí. Určitě mu v tom velmi pomáhá i fakt, že šéfinženýrem jeho vozu je velezkušený Michael Cannon, který pro letošek zůstal v týmu Keitha Wigginse HVM Racing. Pokud by vám jméno Michael Cannon nic neříkalo, tak je to muž, který stál v pozadí úspěchů A.J.Allmendingera v době jeho vítězného tažení sérií CCWS v týmu Forsythe Racing a později odvedl stejně skvělou práci v prospěch Roberta Doornbose u Minardi USA. Takže pokud by se snad někdo ptal, jak je možné, že podceňovaný a špatně financovaný tým HVM Racing má na oválech lepší vůz než Newman/Haas/Lanigan Racing, či Kalkhovenův KVR Technology, mělo by začít být zřejmé, odkud že to ten vítr fouká.
Ale zpátky k dobrodružnému víkendu Ernesta Visa. V sobotu během tréninku se nejdříve dostal do kontaktu s vozem Enrique Bernoldiho, pak pogumoval vnější ochranou zeď v zatáčce číslo jedna a celou situaci zachránil skvělým manévrem. Na nedostatek akce si ale nemohl stěžovat ani v neděli. Nejprve se rozhodl, že si vyšlápne na "velké hochy" a na konci první poloviny závodu proháněl Danicu Patrick, Helia Castronevese či Marca Andrettiho. Pak kolidoval se Scheckterem, ale na rozdíl od něj dokázal v závodě pokračovat. A protože se stále nehodlal smířit s pozicí "kroužiče" bojoval a dělal chyby dál. Nejprve si znovu vyšlápl na Danicu Patrick, která mu pak jeho manévr dala řádně "zbaštit" ve svém televizním rozhovoru, kde nenechala nit suchou ani na Tomasi Scheckterovi. Pak své účinkování završil tím, že když se mu vlastní mechanici nezdáli při zastávkách dost rychlí, rozhodl se, že to zkusí u konkurence a pro poslední dávku paliva a sadu pneumatik si zajel do boxu Eda Carpentera. Toho pak fakt, že si musí ve vlastním boxovém stání vystát frontu na palivo, zjevně nepotěšil.
Tohle vše je samozřejmě řečeno s nadsázkou. Ale IndyCar Series má skvělý tým, který se nebojí bojovat "s vlky", i když na to nemá finance. Má i pilota, který se nebojí velkých jmen. Dělá sice chyby, ale kdo je nedělá. Pokud se z nich dokáže dost rychle poučit, může se " velké trojce " IndyCar Series brzy stát, že jejich piloty vypráská někde na oválu mladíček z Venezuely (Viso kdo?).
A to by bylo pro celou sérii jedině dobře.