Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Zmatky za zpomalovacím vozem asi jen tak nevymizí

Zmatky za zpomalovacím vozem asi jen tak nevymizí

Dohoda o změně pravidel zatím nebyla uzavřena.

Pravidla o safety caru zamotávají hlavu nejen fanouškům, ale i samotným jezdcům. Nick Heidfeld si v neděli mohl vybrat - buď zamíří do boxů v době, kdy je to zakázané, nebo si nechá dojít palivo. Jeho rozhodnutí bylo pochopitelné. Za normálních podmínek téměř jisté bodové umístění se mu ale vyhnulo.

Šéf BMW Mario Theissen požádal, aby se pravidla co nejrychleji změnila.

"Je to prostě loterie, nedá se to naplánovat. Strategii si připravíte před závodem a pak můžete jen doufat, že se nestane něco podobného," řekl.

Při Grand Prix Španělska měli o celé záležitosti jednat jezdci společně s ředitelem závodů Charliem Whitingem.

Podle Marka Webbera si na změnu budeme muset ještě několik závodů počkat, možná do Grand Prix Kanady nebo Monaka. Šéf Ferrari Stefano Domenicali je pesimističtější a nečeká, že by se regule přetvořily ještě v tomto roce.

"Nejhorší věc, kterou můžeme ve formuli 1 udělat je, že se přistoupí k ukvapeným rozhodnutím. Pak může snadno dojít k tomu, že je situace ještě horší než předtím. Zkrátka než něco změníte, alespoň desetkrát si to ještě promyslete," prohlásil Domenicali.

Technický ředitel Sam Michael nevěří, že by vůbec mohlo dojít k dohodě. Přitom téměř každý souhlasí s tím, že stávající pravidlo je nevyhovující.