Jak se bude postupovat při pevných restartech?
Nebudou se vypínat motory ani měnit pneumatiky.
Z aktualizovaných pravidel FIA se již dá vyčíst, jak budou příští rok vypadat pevné restarty.
Na fázi za bezpečnostním vozidlem se nic nemění. Vozy se seřadí do vláčku a budou pomalu kroužit po trati a organizátoři se zatím postarají o odstranění havarovaných monopostů, úlomků, či jakékoliv jiné příčiny výjezdu bezpečnostního vozu. Když skončí, dostanou jezdci o kolo pozadu možnost předběhnout bezpečnostní vozidlo a znovu se zařadit na konec pelotonu.
V dalším kroku ředitel závodu (Charlie Whiting) zavolá bezpečnostní vozidlo zpátky do boxů a na semaforu při výjezdu z boxové uličky se rozsvítí červená. Jezdci následně zaujmou pozice stejně jako při startu. Motory zůstanou nastartovány a Whiting chvíli po zastavení posledního vozu začne s klasickou startovní procedurou - postupným rozsvěcováním pěti červených světel, jejichž zhasnutí restartuje závod. Tento postup samozřejmě nedává týmům žádnou šanci v klidu vyměnit pneumatiky či zkontrolovat vozy zapletené do případné havárie. Tyto úkony se budou muset řešit klasickou zastávkou v boxech během fáze za bezpečnostním vozidlem.
Pravidlo o pevných restartech má pár výjimek. První se týká restartu závodu po přerušení v prvních dvou kolech. V takovém případě se závod restartuje tak jako dosud, letmým restartem za safety carem. Podobné pravidlo platí již nyní, jak jsme mohli vidět během Velké ceny Velké Británie, která byla navzdory přerušení červenou vlajkou restartována za Berndem Mayländerem. Pevný restart uvidíme i v případě, že by už do konce závodu zbývalo 5 nebo méně kol. Pevný restart může nařídit i Charlie Whiting, v případě že uzná podmínky za nevhodné pro letmý restart.