Týmy se připravují na více výjezdů Safety Caru
Ve Valencii k haváriím nebude daleko.
Týmy formule 1 se obávají, že do strategií na novém městském okruhu ve Valencii pořádajícím Velkou cenu Evropy už tento týden výrazně promluví výjezdy Safety Caru. Okruh je velice rychlý a zdi jsou opravdu blízko, takže k havárii stačí málo.
Současná pravidla trestající ty piloty, kteří jsou nuceni během Safety Caru zajet do boxů, už v letošním roce ovlivnila některé závody. V Austrálii například Heikki Kovalainen přišel o stupně vítězů, v Kanadě dokonce na výjezdu z boxové uličky došlo ke kolizi Lewise Hamiltona s Kimim Räikkönenem, čímž pro oba závod skončil.
Ve Valencii se letos jede poprvé, proto také visí otazník nad rychlostí odklízení havarovaných vozů. Týmy se proto bojí, že bude letošní závod dlouhými výjezdy Safety Caru rozhodnut.
Technický ředitel Force Indie Mike Gascoyne řekl, že se bude zabývat tím, jak vytěžit z každé situace.
"Samozřejmě, že takový tým, jako jsme my, se na to zaměří. Máte zde zdi a vozy se těžko odstraňují, takže bude na trati často Safety Car. Můžeme zkusit najít takovou strategii, díky které se ostatním vyhneme a vytěžit z toho.
"Při volbě strategie se musíte ohlížet na to, na jakém jedete okruhu a jak jsou na tom pneumatiky, protože vám to hodně určuje, co máte dělat. Ale jsou věci, které můžeme strategií ovlivnit."
Týmům, které bojují o přední příčky ale výjezdy Safety Caru mohou závod spíše zruinovat než vylepšit.
Mark Webber, jehož stáj Red Bull bojuje o čtvrté místo v poháru konstruktérů, se také zabýval tím, jak může Safety Car při současných pravidlech jeho závod ovlivnit.
"Bohužel v těch dnech, kdy vám pravidlo o Safety Caru ovlivní závod, nemůžete ukázat svojí výkonnost. Ale když máte víkend na nic, může vám to pomoct.
"To je největší problém takového typu závodů, když máte dobrý víkend, Safety Car vám ho může totálně zkazit.
"Závody na městských okruzích byly vždy náchylnější na výjezdy Safety Caru, ale s pravidlem, které máme nyní, může být celá vaše snaha spláchnuta do záchodu."