Massa vládne opět Istanbulu, před oběma mclareny
Grand Prix Turecka - kvalifikace
Felipe Massa potvrdil svoji nadvládu na trati v Istanbulu a připsal si druhou letošní pole position. Ve svém posledním pokusu sesadil z trůnu Heikkiho Kovalainena, který se po havárii ve Španělsku vrátil do kokpitu ve velkém stylu. Pro třetí místo si v závěru na tvrdých pneumatikách zajel Lewis Hamilton.
Kimi Räikkönen, s nějvětší pravděpodobností na lehce odlišné strategii než týmový kolega, musel vzít za vděk čtvrtou příčkou. Mark Webber navázal na formu ze třetího tréninku a získal pro Red Bull šestou startovní pozici, jen těsně za Robertem Kubicou (5.) a před Fernandem Alonsem (7.) a Jarnem Trullim (8.).
Q1
Díky absenci vozů Super Aguri postupovalo z první části kvalifikace 15 jezdců. Fisichella, Glock, Räikkönen, Kovalainen, Hamilton a Massa se postupně vystřídali na čele.
Po dvou nepovedených kvalifikacích, kdy se na tvrdé směsi nedostal dál z první třetiny, vsadil Coulthard hned zkraje na měkké pneumatiky a změna taktiky se mu vyplatila.
Piloti Toyoty překvapili všechny svojí rychlostí, Trulli i Glock však svých rychlých kol dosáhly na měkkých gumách. Honda zariskovala na tvrdých a také oba její piloti prošli dále.
BMW šetřilo s časem stráveným na dráze a vyjelo na trať jako poslední z týmů. Heidfeld musel navíc přerušit své druhé rychlé kolo kvůli provozu.
Nakajima se naproti tomu snažil využít trati co nejvíce. V přemíře snahy se však dostal do hodin a spolu s Piquetem, jenž se také nevyhnul chybě, nepostoupil dál.
Do vozů už ve druhé části neusedli ani Fisichella, Sutil a Bourdais.
Q2
Nejrychlejší kolo pro sebe v Q2 ukořistili pouze Coulthard, Alonso a Räikkönen.
Úřadující mistr světa se poté, co zajel nejrychlejší čas, při svém pomalém kole do boxů snažil před osmou zatáčkou uhnout rychlejším jezdcům a dostal se mimo trať.
BMW se po nenápadné Q1 dostalo díky Kubicovi na druhou příčku.
Ze závěrečných bojů o pole position vypadly oba vozy Hondy (Barrichello i Button se podle svých slov trápili zejména ve třetím sektoru), i druhý Williams (Rosberg) a Toro Rosso (Vettel).
Svoji rychlost z Q1 nepotrvdil ve druhé části Timo Glock a na závěrečnou třetinu se přidal také pouze k divákům.
Q3
Heidfeld vyjel na trať v Q3 jako první, vrátil se však do garáže bez rychlého kola. Poprvé se tedy stopky rozeběhly pro Trulliho. Jezdec Toyoty si připsal provizorní pole. Jeho pozici na čele ovšem hned vymazal Hamilton, i když chyboval v zatáčce č. 8.
Massa si řekl o pole position časem 1:27,896, obě Ferrari byly v té době na čele. Hamilton však vsadil v závěru na tvrdou směs a Räikkönena posunul na třetí místo!
Kovalainen poté zaútočil na Massu a dostal se do čela. Massa však obratem kontroval a zajistil si už jedenáctou pole position kariéry - potřetí za sebou v Turecku.
p. |
Jezdec | Tým |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Kol |
1. |
F.Massa | Ferrari |
1:25.994 |
1:26.192 |
1:27.617 |
16 |
2. |
H.Kovalainen | McLaren |
1:26.736 |
1:26.290 |
1:27.808 |
16 |
3. |
L.Hamilton | McLaren |
1:26.192 |
1:26.477 |
1:27.923 |
15 |
4. |
K.Räikkönen | Ferrari |
1:26.457 |
1:26.050 |
1:27.936 |
17 |
5. |
R.Kubica | BMW |
1:26.761 |
1:26.129 |
1:28.390 |
17 |
6. |
M.Webber | Red Bull |
1:26.773 |
1:26.466 |
1:28.417 |
17 |
7. |
F.Alonso | Renault |
1:26.836 |
1:26.522 |
1:28.422 |
18 |
8. |
J.Trulli | Toyota |
1:26.695 |
1:26.822 |
1:28.836 |
20 |
9. |
N.Heidfeld | BMW |
1:27.107 |
1:26.607 |
1:28.882 |
20 |
10. |
D.Coulthard | Red Bull |
1:26.939 |
1:26.520 |
1:29.959 |
16 |
11. |
N.Rosberg | Williams |
1:27.367 |
1:27.012 |
13 | |
12. |
R.Barrichello | Honda |
1:27.355 |
1:27.219 |
13 | |
13. |
J.Button | Honda |
1:27.428 |
1:27.298 |
14 | |
14. |
S.Vettel | Toro Rosso |
1:27.442 |
1:27.412 |
15 | |
15. |
T.Glock | Toyota |
1:26.614 |
1:27.806 |
15 | |
16. |
K.Nakajima | Williams |
1:27.547 |
9 | ||
17. |
N.Piquet | Renault |
1:27.568 |
7 | ||
18. |
S.Bourdais | Toro Rosso |
1:27.621 |
8 | ||
19. |
G.Fisichella | Force India |
1:27.807 |
10 | ||
20. |
A.Sutil | Force India |
1:28.325 |
9 |