Podle Hamiltona zvolil tým špatnou strategii
Wolff mu dává částečně za pravdu
Lewis Hamilton se sice do letošní Velké ceny Turecka kvalifikoval jako první, po penalizaci deseti míst za nasazení čtvrtého kusu spalovacího motoru mu ovšem na roštu patřila až 11. pozice. Během závodu se postupně posunul na páté místo a později postoupil dokonce na třetí příčku poté, co se většina pilotů vydala do boxů přezout pneumatiky.
Brit se pokoušel dokončit závod bez zastávky, později ho ale Mercedes do boxů přeci jen povolal. Na trať se vrátil jako pátý. Potýkal se ale s drolícími se pneumatikami a nejenže tak nemohl ohrozit před ním jedoucího Péreze s Leclercem, ale musel se mít na pozoru i před Gaslym a Norrisem, kteří se v jednu chvíli nebezpečně dotáhli. Nakonec ale sedminásobný mistr světa páté místo udržel. Po závodě ovšem označil zvolenou strategii jako špatnou.
"Pneumatiky byly sjeté a nevěděli jste, jak dlouho vydrží, takže jste o ně pochopitelně měli obavy. Ani na konci jsem ale nebyl moc rychlý. Trápil jsem se s nízkou přilnavostí, nevím proč. Pak jsem ale zničehonic neměl tak špatnou pozici. Ztrácel jsem ale na kluky za mnou. Když se ohlédnu zpátky, tak si myslím, že jsme buďto neměli zastavovat vůbec nebo mnohem dříve, protože když jedete do boxů osm kol před koncem, nemáte čas dostat se z fáze, kdy se vaše pneumatiky na osychající trati drolí. Takže mi to celou dobu klouzalo a téměř jsem ztratil čtyři pozice. Je to frustrující," uvedl.
Šéf Mercedesu Toto Wolff dal Hamiltonovi později částečně za pravdu. I nadále ale trvá na tom, že stálo za to ohledně Britovy strategie zariskovat: „Máme spoustu času to probrat. V autě ale máte omezené množství informací a myslím, že to dnes za zkoušku stálo. Pravděpodobně by bylo správné, kdybychom to pojali velmi konzervativně a zajeli do boxů pro přechodné pneumatiky v době, kdy stavěli všichni, vrátili se na trať za Pérezem a pravděpodobně i za Leclercem a pak s nimi bojovat o třetí místo na dráze,“ přiznal Rakušan.
U Valtteriho Bottase byla nálada o poznání lepší než u Hamiltona. Fin dokázal přetavit start z prvního místa ve vítězství a vystoupil na nejvyšší stupeň poprvé od loňské Velké ceny Ruska: "Byl to pravděpodobně jeden z mých nejlepších závodů, které jsem kdy absolvoval. Když pominu jedno uklouznutí (Bottas musel krotit svůj vůz v první zatáčce - pozn. red.), vše jsem měl pod kontrolou. Jak jsem říkal už před závodem, auto bylo velmi dobré za každých podmínek a důvěřoval jsem mu. Opravdu jsem ho měl pod kontrolou,“ řekl.
Pro Mercedes se jednalo po loňském triumfu Lewise Hamiltona o druhé vítězství ve Velké ceně Turecka. V historické tabulce této velké ceny podle počtu vítězství jednotlivých týmů tak německá stáj vyrovnala McLaren, který zde vyhrál v roce 2005 s Kimim Räikkönenem a v roce 2010 s Lewisem Hamiltonem. S britským týmem se nyní Mercedes dělí o druhé místo. Nejvícekrát zvítězilo ve Velké ceně Turecka Ferrari. To zde slavilo v letech 2006, 2007 a 2008 s Felipem Massou.
Zdroj: Motorsport, FORMULE.cz, úvodní foto: Mercedes