Rozhovor s testmanem Force India Vitantoniem Liuzzim
Ten se účastnil závodů v Mostě o uplynulém víkendu.
To se vám na českém okruhu tak zalíbilo?
„Jsem mile překvapen z celé řady pohledů. Prostředí v týmu Charouz Racing System je vysoce profesionální a zároveň velmi přátelské. Společně s Peterem Collinsem jsme se v něm cítili velmi dobře. Oslovila mě i trať. Musím říct, že mi doslova sedla. S tak silným vozem, jakým Mercedes Benz AMG DTM C-Klasse bezesporu je, byla radost v Mostě závodit.“
Připomíná vám tato trať nějakou dráhu z formule 1 nebo jiné okruhy, které jste dosud poznal? Co třeba taková Vallelunga?
„Ale ano, Vallelunga nedaleko Říma se vašemu Mostu docela podobá. Moc se mi líbily některé rychlé zatáčky, které se daly docela dobře katovat. Jediným drobným nedostatkem jsou trošku hrbolaté poslední dvě zatáčky. Ale jak jsem se dozvěděl, společně s hlavní rovinou je to poslední úsek, který projde rekonstrukcí.“
Co samotný Mercedes Benz AMG DTM C-Klasse, nakolik vás zaujal? Jel jste poprvé se střechou nad hlavou…
„Je to tak. Dosud to byly jen motokáry a formule, takže jsem byl pořád na čerstvém vzduchu. Chvilku mi trvalo, než jsem si na uzavřený závoďák zvykl. Je to přece jen něco úplně jiného, než úzký kokpit. Nicméně pak jsem si řízení hodně užíval. Kromě pomoci týmu Antonína Charouze byl pro mě Most především zábavou. Jsem rád, že se mi moje představa naplnila. Řízení tohoto auta je skutečný požitek.“
Jak vás tak poslouchám, nevypadá to na vás přestup do DTM?
„Ale to ne. Mé srdce bije pouze pro formuli 1, s níž jsem spojený nejméně na tři roky. Svět Grand Prix, to je pro mě stále to hlavní a jediné.“
A co po kariéře pilota F1, kam byste rád zamířil? DTM, FIA GT, Le Mans Series…
„Tak na něco takového vůbec nemyslím. Alespoň ne v tuto chvíli. Samozřejmě, až přijde můj čas, kdy poznám, že v Grand Prix nemám co pohledávat, porozhlédnu se. Každopádně vůz DTM jsem si rychle oblíbil a o kvalitách tohoto mezinárodního mistrovství Německa nemusíme nic vyprávět. Je to TOP šampionát.“
Pojďme zpátky do Mostu. Jak se to vlastně přihodilo, že jste se objevil na soupisce Charouz Racing Systemu?
„Vypadá to možná záhadně, nicméně je to velice prosté. Můj manažer Peter Collins se už dlouho zná s Antonínem Charouzem, dělá závodnického kouče jeho jezdcům, Eriku Janišovi, Tomáši Engemu a Janu Charouzovi. Takže z této vzájemné spolupráce vzešla má účast v českém okruhovém šampionátu.“
Co mistrovství říkáte?
„Překvapilo mě svou úrovní. Vozy DTM, FIA Grand Turismo a další zajímavé konstrukce. Všude je vidět nadšení a u špičkových týmů také profesionalita.“
Mohou se čeští diváci těšit na vaši další účast v barvách Charouz Racing Systemu?
„Na to teď nedokážu odpovědět, protože můj hlavní program třetího pilota Force India F1 Teamu je docela našlapaný. Nicméně možné to je, protože naše spolupráce s Tony Charouzem bude zajisté pokračovat.“