Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Politikařit jsem nikdy neuměl

Politikařit jsem nikdy neuměl

Exkluzivní rozhovor s expilotem F1 Vitantoniem Liuzzim

Vitantonia Liuzziho jsme mohli ve formuli 1 vídávat v letech 2005-2007 a posléze také v období 2009-2011. Během své kariéry Ital vystřídal celkem čtyři stáje – Red Bull, Toro Rosso, Force Indii a HRT. Co historicky poslední šampion F3000 dělá dnes? Jak nyní již osmatřicetiletý rodák z Locorotonda s odstupem času na své působení mezi elitou vzpomíná? A co čeká od letošní sezony? To vše a mnoho dalšího prozradil v exkluzivním rozhovoru pro server FORMULE.cz.

Od doby, kdy jste účinkoval ve F1, již uplynulo pár let. Jak vypadá váš život dnes?

Vše je skvělé. Jistě, již závodím jen málo a tak mi schází nějaký ten čas strávený na trati, jinak je ale můj život opravdu nádherný. V rámci formule 1 a formule E pracuji pro FIA. Když se naskytne možnost, tak si trochu zazávodím na scéně GT. Mám skvělou rodinu, která naplňuje mé dny a dodává mi spoustu síly. Dále v Itálii vlastním tři restaurace a všechny opravdu dobře fungují, takže si nemám na co stěžovat.

Jak na své působení v královně motorsportu vzpomínáte zpětně?

Mám jenom pozitivní vzpomínky. Zažil jsem zde dobré i obtížné časy. Všechny ty roky pro mě ale byly úžasnou zkušeností. V týmech, kde jsem závodil, jsem vytvářel spoustu pozitivní atmosféry. Nebyl jsem ovšem stvořen pro politikaření. To vždy představovalo mou slabou stránku a zabránilo mi, abych se dostal ještě dál. Nikdy jsem v tomto ohledu nebyl dobrý. Ničeho ale nelituji.

Nyní ale přejďeme k dnešní formuli 1. Co očekáváte od sezony 2020?

Domnívám se, že Mercedes bude i nadále velice těžké porazit. Je stále v čele. Očekávám ale vyrovnaný souboj o druhé místo. Myslím si, že Red Bull, Ferrari, Racing Point, Alfa Romeo a AlphaTauri se v první polovině sezony postarají o zajímavou podívanou.

Ferrari loni zažilo další těžkou sezonu. Zvláště pak Sebastian Vettel, kterého hned v prvním roce u maranellské stáje dokázal porazit Charles Leclerc. Věříte, že se váš bývalý týmový kolega dokáže vrátit zpět na vrchol?

Je to stále šampion. Musel se sice vypořádat s několika obtížnými sezonami, pokud ale znovu nabyde mentální pohody, bude opět rychlý. Podle mého názoru sice Charles disponuje ryzím talentem a je také více motivovaný, Vettel ale stále může v šampionátu sehrát významnou roli.

Svého někdejšího parťáka u Toro Rosso Sebastiana Vettela Liuzzi neodepisuje. Foto: Ferrari

Poprvé od roku 2011, kdy jste v šampionátu účinkoval vy s Jarnem Trullim, měla loni Itálie mezi jezdci stálého účastníka. Byl jím Antonio Giovinazzi. Co říkáte na jeho loňské výkony a jakou budoucnost mu věštíte?

Ještě musí vyrůst. Co se rychlosti týče, předvedl několik dobrých výkonů. Ale jestliže je jeho týmovým kolegou někdo jako Kimi, není ve snadné pozici. Potřebuje být konzistentnější a získávat více bodů.

Po svém odchodu z F1 jste se představil mimo jiné i ve formuli E. Jaký je váš názor na tuto sérii?

Jedná se o skvělý šampionát a pro motoristické nadšence představuje výbornou alternativu k F1. Tyto závody nabízejí spoustu akce a zábavy. Lidé jsou navíc hodně zvědaví na vývoj v této oblasti, což činí sérii fanouškovsky atraktivní.

Formuli E si Liuzzi vyzkoušel v pěti závodech premiérového ročníku 2014/2015 u týmu Jarna Trulliho. Foto Formula E

A co vaše budoucnost? Jaké máte plány? Figuruje mezi nimi i návrat na závodní dráhu?

V tuto chvíli netuším. Stále mám motivaci a také velký hlad po závodění. Pokud ale nenaleznu to správné prostředí, raději počkám. Uvidíme.