Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

HRT jde strmě nahoru, přesvědčuje Liuzzi

HRT jde strmě nahoru, přesvědčuje Liuzzi

Letošní F111 prý zatím ukázal pouze zlomek svého potenciálu.

Vitantonio Liuzzi říká, že HRT je povzbuzeno svým strmým vzestupem, který od začátku letošní sezóny zaznamenalo. Tým si dal proto za cíl porazit v nadcházejících závodech své nejbližší soupeře.

Hispania zažila složitý vstup do letošní sezóny. Ani Liuzzi, ani jeho týmový kolega Narajn Kartykejan se totiž nekvalifikovali do úvodní Velké ceny Austrálie. V Malajsii však povinný limit 107% nejrychlejšího času se slušným náskokem splnili a tak se mohli zúčastnit i závodu.

Přestože oba jezdci museli na Sepangu odstoupit pro technické potíže, jejich F111 je prý čím dál tím rychlejší, neboť každé najeté kolo je pro něj velký krok vpřed.

"Jsem si jistý, že se letos zlepšíme," řekl Liuzzi v rozhovoru pro Autosport. "Nevím, jestli se zlepšíme tolik, jako ostatní, nebo víc, ale jsem si jistý, že se zlepšíme.

Rozhodně teď nebudeme spát. Jestliže jsem se rozhodl podílet se na tomto projektu, je to proto, že je tu plán a má to budoucnost. Nemáme v plánu spát a odpočívat, chceme se zlepšit a bojovat se svými soupeři. Chceme ukázat, že jsme schopni odvést lepší práci než loni."

Liuzzi věří, že jeho tým zatím ze svého vozu dostal pouze zlomek jeho skutečného potenciálu, což znamená, že by mohl brzy začít stíhat Virgin.

"Spousta času," řekl Liuzzi na otázku, zda je v F111 víc. "Před závodem (v Malajsii) jsme ani jednou neujeli závodní vzdálenost, takže jsme najeli stejně kol, co ostatní za první polovinu testovacího dne.

Jsme o tři měsíce pozadu a tenhle čas nezískáte jenom tím, že přijedete na závody. Důležité je, že neustále poznáváme slabiny vozu. Učíme se zlepšovat, takže se učíme být optimističtí.

Myslím, že máme velkou šanci se zlepšit. Jenom to chvíli potrvá, protože Geoff (Willis, technický ředitel HRT) musí na vývoji tvrdě pracovat a tým zlepšuje stavbu aut, nastavení vozu a všechno, co je třeba zlepšit. Už tomu ale dáváme směr a je dobré, jak se všichni učí pracovat lépe, to do budoucna slibuje slušnou rychlost."