Poměr auto – jezdec? 80 na 20, ale ne všichni souhlasí
V Monaku má jezdec větší možnost ovlivnit výsledek.
Bývalý šampion formule 1 Niki Lauda prý nedávno řekl, že výsledek závisí z 80 % od auta samotného a z 20 % od jezdce. Jenomže v Monaku je to podle něj naopak, tedy 20 % auto, 80 % jezdec.
Současní závodníci ale s Nikim Laudou ne zcela souhlasí. Na středeční tiskové konferenci odpověděli někteří jezdci na otázku, jak moc se posouvá důležitost jezdce na okruhu jakým je Monako. To se svým charakterem zcela odlišuje od ostatních v kalendáři (byť nesmíme zapomenout na dvě letošní novinky – městské závody ve Valencii a v Singapuru)
„Určitě ne,“ reagoval na Laudova slova Brazilec Felipe Massa. „Auto je pořád velmi důležité, Když máte špatné auto, dopředu se tady nedostanete.
Když budou zmatky kvůli počasí například, pak je šance získat body i se špatným vozem.“
„Normálně je to tak 80 na 20,“ doplnil Ital Giancarlo Fisichella, který bude mít v neděli na svém kontě již 200 startů ve formuli 1. „Tady bych to odhadl tak na 70 na 30.“
Nováček ve formuli 1 Nelson Piquet ml. navzdory neutěšeným výsledkům a malým zkušenostem nesouhlasí s Fisichellovým odhadem, když říká:
„Samozřejmě, auto je důležité, ale myslím, že jezdec tady dělá hodně, obzvlášť ti s velkými zkušenostmi.
Neřekl bych 80 na 20, spíš tak 50 na 50,“ uzavřel Piquet.