Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Velký den týmu Penske Racing: Briscoe vítězí

Velký den týmu Penske Racing: Briscoe vítězí

ABC Supply A.J.Foyt Indy 225 - výsledky závodu

K výročí třiceti let od premiérového vítězství Ricka Mearse pro Rogera Penskeho na Milwaukee Mile přivezl Ryan Briscoe svému šéfovi ten nejlepší dárek. Pod šachovnicovým praporkem projel jako vítěz a získal tak nejen další, tentokráte jubilejní 300. vítězství pro Penske Racing, ale i premiérové vítězství v Indycar Series pro sebe. Na dlouho vedoucího Scotta Dixona tak zbylo jen druhé místo, třetí dojel loňský vítěz Tony Kanaan. Skvěle zajeli i Oriol Servia a Justin Wilson, kteří dojeli na šestém, respektive sedmém místě.

ABC Supply A.J.Foyt Indy 225 - Milwaukee Mile
225 kol - 225 mil
23°C - jasno
4 žluté fáze - celkem 29 kol
nejrychlejší kolo: Scott Dixon - 22,2185 sekundy v 76. kole

Start závodu byl poznamenán lehkým incidentem ve čtvrté zatáčce, na který doplatil nejvíce Oriol Servia poškozením předního přítlačného křídla. Na dráze zůstaly navíc části vozů a tak byl závod okamžitě po prvním kole zpomalen. Oriol a jeho tým však odvedli vynikající práci a opravu vozu provedli během několika zastávek v boxech během první žluté a Španěl tak neztratil ani kolo na vedoucího. Po restartu v kole desátém však musel po několik minut odolávat tlaku Marca Andrettiho, jedoucího v té době na první pozici.

Oriol Servia s poškozenou přídí v pit lane po kolizi v prvním kole

Zatímco tedy první kola po restartu patřila Marcu Andrettimu, Graham Rahal neodolal útokům Kanaana a Castronevese, podařilo se mu však zůstat v kontaktu s nejlepšími. Postupem času se však jízdní vlastnosti Andrettiho Dallary začaly zhoršovat a při předjíždění pomalejších jezdců ho skupina vedená Scottem Dixonem lehce dostihla. Ve 41. kole šel Novozélanďan snadno do vedení a během dalších dvaceti kol se Andretti propadl až na 14. pozici.

Poté, co byla v 63. kole vyhlášena další žlutá fáze, zabočilo celé pole vozů k prvním zastávkám v boxech. Vzhledem k velkému počtu vozů se pořadatelé tohoto okamžiku poněkud obávali, ale celé pole včetně nováčků zvládlo manévry v těsné pit lane velmi dobře. Jediný problém způsobil Hideki Mutoh, který přejel vlastní box a způsobil chaos v několika boxech sousedních. Vše se naštěstí odehrálo bez kontaktů.

Po restartu šel do čela opět Dixon a na dlouhou dobu vládl včerejšímu závodu z první pozice naprosto suverénně. Mnoho zajímavých věcí se však dělo za ním. Zdálo se, že snad nebylo vozu, který by včera podával konzistentní výkon a tak se mnozí piloti pohybovali průběžnou výsledkovou listinou jako na houpačce. Skupinu Dixonových pronásledovatelů tvořili po většinu času Castroneves, Kanaan, Wheldon a rovněž skvěle jedoucí Graham Rahal. Ale zatímco se většina pozornosti soustřeďovala právě na tuto skupinu a na to, jak se vypořádávala s předjížděním svých pomalejších kolegů, ze své jedenácté startovní pozice se pomalu, obezřetně, ale jistě posouval vpřed Ryan Briscoe. A stejně skvěle si vedl i Oriol Servia, byť ten musel stahovat podstatně větší ztrátu.

Takovou tlačenici na dráze Milwaukee nevidělo jedenáct let

Relativní nezkušenost Grahama Rahala se však přece jen projevila, to když se po několik kol marně pokoušel prokousat před skupinu pomalejších vozů . Když se nakonec rozhodl zaútočit na Darrena Manninga, dostal se na vnější stranu oválu do stopy pokryté drobnými kousky pryže z pneumatik a pak mohl již jen sledovat jak jeho monopost putuje nezadržitelně k ochranné bariéře. Závod tak ve 131. kole pro Grahama skončil, ale jeho včerejší výkon je rozhodně velkým příslibem do budoucna. Za zkušenosti na oválech se platí draze a mohlo to bolet daleko více.

S přibývajícími koly bylo zřejmé, že dosud bravurně vedoucí Dixon možná brzy najde sobě rovného protivníka. Ryan Briscoe se dotáhnul do vedoucí skupiny a s rozmyslem si postupně poradil se všemi svými konkurenty včetně stájového kolegy Castronevese, přes kterého se přehnal ve 162. kole rychlostí expresu. Pak už mu v cestě k vítězství stál jen vítěz Indy z minulého týdne, ale ani Dixon nedokázal dlouho odolávat a ve 176. kole svému protivníkovi podlehl. 

Poslední vlna zastávek v boxech proběhla pod zelenými vlajkami a všichni s napětím očekávali, zda Penskeho tým v boxech udrží Ryana ve vedení. Briscoe zajel pro palivo a pneumatiky před Dixonem a poté, co proběhly zastávky i u jeho konkurentů, se vrátil do vedení. Dixon se však dokázal na Australana dotáhnout a v následujících kolech předvedl všechny zbraně svého řidičského arzenálu. Zkoušel rozdílné stopy v zatáčkách, ale nic nepomáhalo. Jak se později ukázalo, poslední příležitost přišla když se Briscoe dostal za Mutoha. Dixon zvolil při výjezdu ze zatáčky skutečně extrémní stopu a dotáhnul se bok na bok ke svému konkurentovi, nicméně předjet ho nedokázal.

Pokud si snad Dixon ještě schovával další esa v rukávu, jejich použití definitivně zabránila nebezpečně vypadající kolize ve 223. kole. Nejprve spolu kolidovali Ed Carpenter a Marco Andretti a pak se do oblaků kouře ze spálené gumy přiřítila skupina vedená Vitorem Meirou s oběma vedoucími vozy v závěsu. Meirův vůz po kontaktu přeletěl přes Andrettiho monopost, ke zdi složil svou Dallaru i Mutoh, ale oba vedoucí muži závodu se dokázali nebezpečí bravurně vyhnout. Jen těžko říci, co se v ten okamžik asi prohnalo hlavou Ryanovi Briscoemu, jehož letošní sezóna byla dosud provázena haváriemi všeho druhu.

Závod musel být dokončen pod žlutými vlajkami a Briscoe tak pro "Captaina" Penskeho získal na "Míli" další vítězství. Třetí příčku obsadil nakonec Tony Kanaan, za ním dojeli Wheldon a Castroneves. Velké uznání však zasluhuje i Oriol Servia, který dokázal zdánlivě v zárodku zmařený závod proměnit ve svou spanilou jízdu startovním polem a skončil šestý. Jen o příčku níže pak skončil Justin Wilson, který včera odjel naprosto nenápadný, ale spolehlivě odjetý závod.

Roger Penske přijímá gratulace k vítězství od Mike Hulla z týmu Chipa Ganassiho

Pravděpodobně nikdo nenastupoval ke včerejšímu závodu pod takovým tlakem jako právě Briscoe. Během letošní sezóny třikrát havaroval a široce medializovaný kontakt s hvězdou série Danicou Patrick během Indy 500 mu určitě na klidu nepřidal. Včera však na Milwaukee Mile předvedl výkon hodný šampióna, výkon který naplnil odkaz velikánů typu Ricka Mearse, kteří "Captainu" Penskemu přivezli tolik vítězství v uplynulých desetiletích.

"Je to pro mne zvláštní okamžik," uvedl po závodě Briscoe. "Na seznamu vítězů Penskeho týmu jsou velká jména. Je daleko těžší nevyhrávat závody v Penskeho týmu, než kdekoliv jinde. Ale teď už mi zbývá jen vyhrát pár dalších."

Piloti ani týmy série Indycar si příliš neodpočinou, neboť již příští sobotu je čeká další náročný závod, tentokráte na superoválu Texas Motor Speedway.

p.
 Jezdec  Tým
Čas/odstup
1.
 R.Briscoe  Team Penske
1:42:41.7387
2.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
0.0487
3.
 T.Kanaan  Andretti Green Racing
1.8413
4.
 D.Wheldon  Target Chip Ganassi Racing
2.9314
5.
 H.Castroneves  Team Penske
4.6704
6.
 O.Servia  KVR Technology
14.2217
7.
 J.Wilson  Newman/Haas/Lanigan Racing
1 kolo
8.
 E.Viso  HVM Racing
1 kolo
9.
 D.Patrick  Andretti Green Racing
1 kolo
10.
 B.Rice  Dreyer & Reinbold Racing
1 kolo
11.
 T.Bell  Dreyer & Reinbold Racing
1 kolo
12.
 H.Mutoh  Andretti Green Racing
1 kolo
13.
 D.Manning  A.J. Foyt Enterprises
2 kola
14.
 W.Power  KVR Technology
2 kola
15.
 R.Hunter-Reay  Rahal Letterman Racing
2 kola
16.
 E.Bernoldi  Conquest Racing
3 kola
17.
 A.J.Foyt IV  Vision Racing
3 kola
18.
 B.Junqueira  Dale Coyne Racing
3 kola
19.
 J.Andretti  Roth Racing
3 kola
20.
 E.Carpenter  Vision Racing
havárie
21.
 M.Andretti  Andretti Green Racing
havárie
22.
 V.Meira  Panther Racing
havárie
23.
 M.Moraes  Dale Coyne Racing
7 kol
24.
 J.Camara  Conquest Racing
7 kol
25.
 G.Rahal  Newman/Haas/Lanigan Racing
havárie
26.
 M.Dominguez  Pacific Coast Motorsports
ovládání

Všechny časy neoficiální