Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Němci na protest přerušili veškerou spolupráci s FIA

Němci na protest přerušili veškerou spolupráci s FIA

Mosleyho zachránily malé kluby, většina je ale proti němu.

Německá automobilová federace ADAC se distancuje od veškerých aktivit FIA tak dlouho, dokud bude Max Mosley jejím prezidentem. Členové senátu přitom dnes vyjádřili Mosleymu podporu.

Němci patřili k největším kritikům Maxe Mosleyho po vypuknutí sexuálního skandálu a coby nejpočetnější evropská federace jsou také nejsilnějším členem opozice. V důsledku toho odstupuje ADAC ze všech pracovních skupin.

Jak jsme informovali zde, opozice představují velmi početné kluby, hovoří se až o 80 % základny. Ovšem co do počtu klubů u FIA svůj boj při hlasování o důvěře prohrála, protože Mosleyho podpořila většina klubů, byť menších.

Skutečnost, že ve výsledku je proti Maxi Mosleymu většina, ačkoli ten veděl, že v samotném senátu má většinovou podporu, netěší ani představitele holandské federace ANWB Vana Woerkoma.

Ten naráží na to, že malé kluby mají větší profit z příspěvků, které ve FIA kolují, a tím pádem jsou na ní více existenčně závislé, ačkoli odmítá hovořit o korupci.

"Točí se v tom hodně peněz a když dostanete malý drobek chleba, malým klubům může hodně chutnat," řekl Van Woerkom. "Podívejte se na pokutu McLarenu. To bylo hodně peněz. A samozřejmě pak podporujete ty, kteří vám trochu toho chleba dávají."

Podobný krok jako ADAC zvažují Američané (AAA), největší světový klub. Další se k diskuzím o dalším vývoji nejspíše přidají.

V kontrastu s tím britská federace MSA řekla, že respektuje rozhodnutí senátu a v zájmu sportu je třeba jít dále.

S licencí zemí opozice, která vyzvala Mosleyho k odstoupení a jejíž kluby stáje ve formuli 1 u FIA zastupují, závodí Honda a Toyota (Japonsko), BMW (Německo), Force India (Indie), Red Bull (Rakousko) a Renault (Francie).

S britskou licencí, která se s výsledkem hlasování smířila, ve formuli 1 závodí McLaren (dodavatelem motorů je ale německý Mercedes-Benz, který proti Mosleymu ostře vystoupil) a Williams (dodavatelem motorů japonská Toyota).

Tradičně dobrým vztahům s FIA se těší Itálie (Ferrari a Toro Rosso).

Krok ADACu může být první ze série aktivit vedoucích k vytvoření nezávislé organizace proti FIA. Dá se očekávat, že tlak opozice po nevítaném výsledku může ještě zesílit a vyústit v konkrétní činy.