Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Scott Dixon vítězí pod žlutými vlajkami

Scott Dixon vítězí pod žlutými vlajkami

Bombardier Learjet 550k - výsledky závodu

Scott Dixon si po vítězství v Indianapolis 500 připsal v letošní sezóně další ceněný úlovek, když se mu podařilo zvítězit ve včerejším večerním závodě na Texas Motor Speedway. Stejně jako v Milwaukee musel být závod dokončen pod žlutou vlajkou a tak se Helio Castroneves a Ryan Briscoe  ze stáje Penske Racing, kteří dojeli na druhém, respektive třetím místě, již k závěrečnému útoku nedostali.

Bombardier Learjet 550k - Texas Motor Speedway
228 kol - 332 mil
23°C - večerní závod, jasnoo
8 žlutých fází - celkem 52 kol
nejrychlejší kolo: Dan Wheldon - 24,2418 sekundy ve 19. kole

Po startu se ujal vedení Helio Castroneves, následovaný těsně Scottem Dixonem, Ryanem Briscoem a Hideki Mutohem. První žlutá fáze však přišla poměrně brzy, to když v 10. kole dostal smyk Mario Dominguez. Žlutá fáze se poněkud protáhla a celé pole vozů zabočilo do pit lane k prvním zastávkám s výjimkou Bruna Junqueiry. V ten okamžik si vybral slabou chvilku Ryan Briscoe, který zajel se svým vozem do boxu Dana Wheldona. Nadšeného přivítání se nedočkal, navíc při výjezdu ještě trefil pneumatiku ležící v boxu Scotta Dixona. Ostatní se však se zastávkami vyrovnali daleko lépe a na samotném čele závodu se příliš nezměnilo.

Mechanici Dana Wheldona se nestačí divit. Ryan Briscoe se je marně snaží přesvědčit, aby ho obsloužili místo vlastního pilota. Copak asi v ten okamžik letělo hlavou Rogerovi Penskemu?

Po restartu se Castroneves brzy přehnal přes Junqueiru, kterého vzápětí překonal i Dixon a včera skvěle jedoucí Hunter-Reay. Zelená fáze však trvala pouhá tři kola a přišla opět žlutá. Tentokráte byl viníkem Darren Manning, jehož vůz zůstal stát na trati a musel být do boxů odtažen. Po restartu se začalo opět závodit a v 35. kole bylo pořadí Castroneves, Dixon, Hunter-Reay, Mutoh a Danica Patrick.

Další žlutá přišla po havárii Justina Wilsona a těsně po restartu pak havaroval  i Oriol Servia. Naštěstí šlo vždy jen o lehké havárie. Další zelená fáze trvala opět jen tři kola a tentokráte se střetli Mario Moraes a Tomas Scheckter. Pro Jihoafričana a jeho tým Luczo Dragon Racing to znamenalo konec závodu. Závod byl pak znovu restartován v 60. kole a naštěstí se začalo skutečně závodit. V 67. kole se do čela dostal poprvé Scott Dixon  a několik následujících kol bojoval o vedení s Castronevesem. Na vedoucí dvojici se při předjíždění opozdilců dokázal dotáhnout i Marco Andretti, který včera volil zpravidla vnější stopu, Hunter-Reay a Tony Kanaan. Pokud však měli vedoucí jezdci před sebou volnou trať, dokázal se Dixon s Castronevesem svým pronásledovatelům zpravidla vzdálit.

Na TMS bylo včera v některých okamžicích skutečně těsno

Přibližně v polovině závodu potkaly v době dalšího kola zastávek v boxech nepříjemnosti oba vozy stáje Penske. Zatímco Brisoe si poškodil přední přítlačné křídlo při kolizi s Hunter-Reayem, Castroneves byl potrestán průjezdem boxy za překročení povolené rychlosti v pit lane. Díky skvělé týmové práci Penskeho týmu však oba dokázali ztrátu dohnat a v samém závěru závodu už byli zpátky v boji o vítězství.

Zatímco se Penskeho hoši propracovávali polem vozů zpět do čela, vedení převzal Scott Dixon. I když ho pak nakrátce ve vedení vystřídali Vitor Meira a během dalšího kola zastávek i Ryan Briscoe, bylo zřejmé, že Dixon má k dispozici nejrychlejší vůz a dění na čele s přehledem ovládá.

S blížícím se koncem závodu bylo zřejmé, že do hry o vítězství pravděpodobně zasáhne i faktor spotřeby paliva, a tak piloti ve vedoucí skupině poslouchali pokyny z depa ohledně spotřeby a do vedení se nikomu příliš nechtělo. Situace se trochu vyjasnila, když ve 213. kole havaroval Enrique Bernoldi. V té době byl na čele Marco Andretti, ale ani on ani nikdo z jeho nejbližších pronásledovatelů žluté fáze k dotankování paliva nevyužil a bylo zřejmé, že týmy se rozhodly v boji o vítězství riskovat se zbývajícím množstvím paliva. Pro to si zajela jen Danica Patrick, která už nemohla nic ztratit a rovněž Ed Carpenter.

Tři kola po restartu  ve 222. kole poslal Dixonův stratég  Mike Hull Scotta zpět do vedení, což se ukázalo jako velmi prozíravé. Za Scottem se totiž v následujících kolech rozpoutala bitva o pozice a vedla ke kolizi mezi Marcem Andrettim a Ryanem Hunter-Reay. Marco zkusil útok opět vnějškem, ale tentokráte na vnější stopě nezůstal a přitlačil Hunter-Reaye k vnitřku dráhy. Tam najel Ryan na vnitřní bílou čáru, vůz ztratil přilnavost a vzápětí narazil do vedle jedoucího Andrettiho. Rána z toho byla pořádná a Andretti si těsně po nárazu stěžoval na bolest v kolenou. Rázem bylo z rozsahu havárie zřejmé i to, že po Milwaukee Mile se bohužel i závod na TMS dojede pod žlutou vlajkou. Ze závěrečného boje tak neměli diváci nic, ale nutno přiznat, že na Dixona by pravděpodobně stejně nikdo z jeho pronásledovatelů snad jedině s výjimkou Castronevese neměl.

Tradiční okamžik ve Victory lane po závodě v Texasu. Vítěz ve stetsonu pálí slavnostní salvu z revolverů, jež jsou součástí jeho odměny

Scott Dixon tak po Indy 500 získal další ceněné vítězství a zvýšil svůj náskok ve vedení celého šampionátu. Druhý dojel Helio Castroneves, třetí pak Ryan Briscoe, který si po závodě jednak sypal popel na hlavu za svoji chybu při zastávkách v boxech a jednak, a to zcela oprávněně, vynášel do nebe svého závodního stratéga Rogera Penskeho, pod jehož taktovkou dokázal získat během závodu zpět kolo ztracené po své kolizi s Hunter-Reayem.

Čtvrtý dojel s náhradním vozem Dan Wheldon, pátý pak Tony Kanaan, jehož vůz byl v závěrečných kolech pod zelenou vlajkou jen těžko řiditelný následkem technické závady.

Dalším podnikem šampionátu Indycar Series bude za čtrnáct dní závod na krátkém oválu Iowa Speedway.

p.
 Jezdec  Tým
Čas/odstup
1.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
2:04:36.3153
2.
 H.Castroneves  Team Penske
0.0479
3.
 R.Briscoe  Team Penske
0.6173
4.
 D.Wheldon  Target Chip Ganassi Racing
3.3000
5.
 T.Kanaan  Andretti Green Racing
4.3124
6.
 H.Mutoh  Andretti Green Racing
5.0571
7.
 V.Meira  Panther Racing
1 kolo
8.
 B.Rice  Dreyer & Reinbold Racing
3.9954
9.
 E.Carpenter  Vision Racing
5.7520
10.
 D.Patrick  Andretti Green Racing
6.6641
11.
 G.Rahal  Newman/Haas/Lanigan Racing
8.6711
12.
 A.J.Foyt IV  Vision Racing
2 kola
13.
 W.Power  KVR Technology
1.3418
14.
 E.Viso  HVM Racing
5.7015
15.
 B.Junqueira  Dale Coyne Racing
7.6579
16.
 J.Andretti  Roth Racing
9.9354
17.
 M.Duno  Dreyer & Reinbold Racing
12.0914
18.
 M.Moraes  Dale Coyne Racing
5 kol
19.
 M.Andretti  Andretti Green Racing
havárie
20.
 R.Hunter-Reay  Rahal Letterman Racing
havárie
21.
 M.Dominguez  Pacific Coast Motorsports
ovládán
22.
 M.Roth  Roth Racing
7 kol
23.
 E.Bernoldi  Conquest Racing
havárie
24.
 J.Camara  Conquest Racing
ovládání
25.
 T.Scheckter  Luczo Dragon Racing
havárie
26.
 O.Servia  KVR Technology
havárie
27.
 J.Wilson  Newman/Haas/Lanigan Racing
havárie
28.
 D.Manning  A.J. Foyt Enterprises
porucha 

Všechny časy neoficiální