V Nashville rozhodl déšť a chyba Dixonova týmu
Firestone Indy 200 - výsledky závodu
Scott Dixon se stal vítězem zkráceného závodu série IndyCar na Nashville Superspedway. Dixon bojoval o vítězství v závodě po celou dobu s Heliem Castronevesem a Tony Kanaanem a o jeho vítězství rozhodla paradoxně chyba jeho týmu v okamžiku, když v té době vedoucí jezdec Kanaan zabočil k posledním zastávkám v boxech.
Dixon dostal pokyn "následuj Tonyho" příliš pozdě a nestačil reagovat. Situace ohledně blížícího se deště se během jednoho pomalého kola vyjasnila natolik , že stratégové stáje Chip Ganassi Racing již oba své jezdce ponechali na trati. A tak když byl závod nejprve kvůli dešti zastaven červenou vlajkou a poté i odmáván, Dixon s Wheldonem byli na prvních místech. Třetí dojel Helio Castroneves, Tony Kanaan obsadil příčku čtvrtou.
Firestone Indy 200 - Nashville Superspedway
171 kol - předčasně ukončeno pro déšť
21°C - večerní závod
4 žluté fáze - celkem 37 kol
nejrychlejší kolo: Tony Kanaan - 23,1308 sekundy ve 132. kole
Helio Castroneves neponechal při startu nic náhodě a okamžitě se dostal do čela následován Danicou Patrick a Scottem Dixonem. Jenomže už ve druhém kole, kdy teplota a tedy i přilnavost pneumatik ještě zdaleka nebyly optimální, se odporoučel směrem ke zdi Marco Andretti. Bohužel s sebou při tom vzal i Ryana Briscoe, který přišel k celému karambolu naprosto nevinně. Závod byl pak odstartován až v 11. kole a pořadí na čele se pak dlouhou dobu příliš neměnilo. Pouze Tony Kanaan se v 15. kole dostal před svého stájového kolegu Mutoha a vydal se stíhat vedoucí trojici. Ze zadních pozic však zahájil skvělou stíhací jízdu Vitor Meira a vpřed se posunoval i Darren Manning.
Start závodu pod Castronevesovou taktovkou
Ve 45. kole se poprvé ukázalo, jak komplikované bude v Nashville předjíždění opozdilců. Vedoucí Castroneves musel výrazně zpomalit, ale Danica nedokázala dovést svůj útok do úspěšného konce a navíc byla díky ztrátě rychlosti vzápětí předjeta jak Dixonem, tak i Kanaanem. Vzápětí se totéž přihodilo i dosud vedoucímu Castronevesovi, přes kterého se jako expres přehnali Dixon, Kanaan a vzápětí i Wheldon, který se s houstnoucím provozem dokázal vyrovnat s bravurou sobě vlastní.
Pro Marca Andrettiho a Ryana Briscoe závod právě skončil . . .
V 57. kole zahájila Danica Patrick první sérii zastávek v boxech. Při nich se do vedení dostal nakrátko Oriol Servia, ale v 68. kole bylo už vše při starém a do vedení se vrátil Scott Dixon následován Kanaanem a Danicou Patrick, kterou její tým dokázal během zastávek posunout opět vpřed. Skvěle zapracovali i u Pantherů a Vitor Meira se zázračně objevil na čtvrtém místě!
V 89. kole se přes Dixona během dalšího předjíždění opozdilců přehnal Tony Kanaan a vše nasvědčovalo tomu, že právě tito dva velezkušení piloti mezi sebou pravděpodobně rozhodnou o vítězi. Další žlutá přišla přesně v předpokládaném středu závodu, to když havaroval vítěz podniku ve Watkins Glen Ryan Hunter-Reay. Při předjíždění opozdilců se totiž dostal mimo čistou stopu a pak už byl jen bezmocným pasažérem sledujícím blížící se bariéru.
Kompletní pole vozů se vydalo do boxů, na pořadí se však změnilo jen velmi málo. Po restartu se pořadí nadlouho ustálilo, vedl Kanaan před Dixonem, Danicou, Meirou a Castronevesem. Tou dobou už však bylo velmi pravděpodobné, že do průběhu závodu zasáhne blížící se bouřková fronta. Ve 137. kole přišla slabší chvilka na Danicu Patrick, která jen s obtížemi udržela vůz na trati po vyjetí z optimální stopy. Propadla se až na pátou pozici, ale vzápětí přišla první žlutá pro navlhlou trať, neboť závodní komplex poprvé zasáhly kapky z mraků blížící se bouřky.
A během této žluté fáze se v podstatě rozhodl závod. Ve 148. kole zabočil do boxů Tony Kanaan, ale Scott Dixon a i za ním jedoucí Dan Wheldon zůstali trati. Dixon tak převzal vedení, ale jak po skončení závodu přiznal, nebyla to brilantní strategie Mike Hulla, ale chyba při komunikaci. Když totiž Scott dostal do sluchátek pokyn "následuj Tonyho" (myšleno do boxů), byl již tak blízko nájezdu do boxové uličky, že by manévr nemusel na navlhlé trati zvládnout a tak se rozhodl na trati zůstat o jedno kolo déle. Ať tak či tak, během následujícího kola se stratégové Ganassiho týmu rozhodli s očima upřenýma na meteoradar skutečně zariskovat a oba své jezdce ponechali na trati. Napětí v boxech i na trati stoupalo a oči všech, především pak Kanaanova týmu, se upíraly k obloze.
Naděje Tonymu svitla ve 152. kole kdy byl závod znovu odstartován. Při restartu se blýskl divokým manévrem Castroneves, který se přehnal přes Danicu a vzápětí ještě divočeji přes Kanaana. Jenomže chytit Dixona a Wheldona nebylo vůbec jednoduché, a tak bylo spíš otázkou, zda dřív dojde Scottovi palivo nebo závod spláchne blížící se průtrž mračen. Stalo se to druhé a ve 166 kole byl závod pro novou dávku vody nejprve znovu zpomalen, pak ve 171. kole přerušen a nakonec po pěti minutách i definitivně odmáván.
Scott Dixon má zatím letos nejen skvělou formu a dobrý vůz, ale i pořádnou dávku štěstí.
Déšť a nedorozumnění v komunikaci s boxy tak Dixonovi přinesly na Nashville Speedway třetí vítězství v řadě za sebou. Ale bylo to i vítězství zasloužené, protože bojovat by s ním za normálních okolností dokázal snad jen Tony Kanaan. Ten má s deštěm skutečně špatné zkušenosti, před rokem ho připravil za podobných okolností o pravděpodobné vítězství v Indy.
Šampionát pokračuje již příští týden závodem na klasické přírodní trati bývalé série CART Mid-Ohio Sportscar Course v Lexingtonu.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas/odstup |
1. |
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
01:30:04.6499 |
2. |
D.Wheldon | Target Chip Ganassi Racing |
1.0680 |
3. |
H.Castroneves | Team Penske |
5.6679 |
4. |
T.Kanaan | Andretti Green Racing |
6.4612 |
5. |
D.Patrick | Andretti Green Racing |
7.8301 |
6. |
V.Meira | Panther Racing |
9.5615 |
7. |
B.Rice | Dreyer & Reinbold Racing |
13.2509 |
8. |
E.Carpenter | Vision Racing |
16.0567 |
9. |
D.Manning | A.J. Foyt Enterprises |
24.9236 |
10. |
M.Moraes | Dale Coyne Racing |
1 kolo |
11. |
W.Power | KVR Technology |
1 kolo |
12. |
G.Rahal | Newman/Haas/Lanigan Racing |
1 kolo |
13. |
M.Roth | Roth Racing |
1 kolo |
14. |
H.Mutoh | Andretti Green Racing |
2 kola |
15. |
B.Junqueira | Dale Coyne Racing |
2 kola |
16. |
O.Servia | KVR Technology |
2 kola |
17. |
M.Duno | Dreyer & Reinbold Racing |
3 kola |
18. |
J.Wilson | Newman/Haas/Lanigan Racing |
28 kol |
19. |
R.Hunter-Reay | Rahal Letterman Racing |
havárie |
20. |
E.Bernoldi | Conquest Racing |
ovládání |
21. |
J.Camara | Conquest Racing |
ovládání |
22. |
A.J.Foyt IV | Vision Racing |
ovládání |
23. |
R.Briscoe | Team Penske |
havárie |
24. |
M.Andretti | Andretti Green Racing |
havárie |
Všechny časy neoficiální