Alonso: "Zmrazení vývoje motorů nás poškodilo."
Renault navíc ještě netestoval KERS.
Flavio Briatore, šéf francouzského týmu, se dříve nechal slyšet, že se Renault propadl za své soupeře kvůli nařízení, které zakazuje vývojové práce na pohonných jednotkách. Podle Briatoreho se tým přízpůsobil duchu tohoho pravidla, zatímco jiní se vydali jinou cestou a Renault předstihli.
27letý dvojnásobný šampion, Fernando Alonso, na toto téma řekl:
"Vůz R26 byl před dvěma lety velmi dobrým monopostem ať už v zatáčkách, tak i na rovinkách."
"Ptáte se, zda nám zmražení vývoje motorů ublížil? Asi ano. Renault měl vždy dobrý motor, ale letos se držíme trochu zpátky. Jít až na hranici, kdy je vše ještě legální, je vždy těžké. Možná jsme více legální, než jiné týmy a ztratili jsme tím 20 nebo 30 koňských sil."
Renault ještě nezahájil program na otestování systému KERS, který je ve formuli 1 povolen od příštího roku.
"Už je to docela dlouho a my jsme to zařízení ještě netestovali, což není dobré znamení. Oproti nám je ve velké výhodě BMW, které KERS na testovacích tratích již používá, takže mají v současné chvíli výhodu," řekl Alonso.