Castroneves a Briscoe znovu deklasovali startovního pole
Peak Indy Grand Prix - kvalifikace
Katastrofický požár návěsu s primárními monoposty, který postihl tento týden před závodním víkendem v Kalifornii tým Rogera Penskeho, podle všeho nejenže tuto hrdou stáj nepřibrzdil, ale naopak přiměl všechny její členy vydat ze sebe to nejlepší a dokázat všem, proč je Penske Racing tou nejlepší stájí ze všech. Helio Castroneves a Ryan Briscoe dotáhli včera během kvalifikace na Infineon Raceway tuto snahu až do samotného konce a znovu zajistili týmu Penske kompletní první startovní řadu.
Prvnímu segmentu první kvalifikační skupiny kraloval zprvu Oriol Servia, na kterého během první desetiminutovky neměl ani Tony Kanaan. Zatáčka číslo 2 se opět ukázala jako největší překážka, o čemž se hned ve druhé minutě přesvědčil Ed Carpenter. Přestože skončil mimo trať, podařilo se mu udržet motor v chodu a tak nemusela být vyvěšena žlutá vlajka. Opět se nedařilo Scheckterovi, jehož tým nedokázal najít klíč k odstranění silné přetáčivosti vozu, která se projevovala již od prvního tréninku. Tomas se sice dostal v jeden okamžik na šesté postupové místo, ale v závěrečných minutách se před něj přehnali další piloti. Problémy postihly i Marca Andrettiho, který hlásil rádiem do boxů, že má potíže s řazením směrem dolů. Problém byl v páčkovém řadícím mechanismu na volantu a tak mu byl během zastávky v boxech vyměněn.
Tony Kanaan v rozhovoru s týmovým šéfem Michaelem Andrettim. Tony opět dokázal, že je velkou oporou svého týmu, když jako jediný postoupil až do závěrečného kvalifikačního segmentu
Závěrečný souboj o šest postupových míst zahájil šest minut před koncem segmentu Tony Kanaan úspěšným útokem na nejlepší čas Oriola Servii. Katalánec se však okamžitě vrátil na trať a k překvapení všech s klidem odsunul Kanaana zpět na druhé místo. Naprosto skvěle zajel Dominguez a poprvé se tak posunul do druhé časti kvalifikace. Prvních šest jezdců tedy postoupilo v pořadí: Servia, Kanaan, Andretti, Hunter-Reay, Dominguez, Moraes. Za hranicí postupu skončili například Bruno Junqueira, který si stěžoval, že ho při rychlém kole dvakrát zablokoval vlastní týmový kolega, či již zmíněný Tomas Scheckter.
Druhá, podstatně nabitější skupina svedla dohromady oba jezdce stájí Penske a Ganassi, Powera, Danicu Patrick a Wilsona. Navíc byla dvakrát vyhlášená žlutá fáze, když nejprve skončil na trati po smyku Mutoh a posléze po technické poruše i Bernoldi. Najít volnou trať pro zajetí jednoho rychlého kola se tak stalo docela problémem i pro ty nejlepší. S nervózní situací se dlouho nejlépe vyrovnávali oba jezdci Penske Racing, pak však všechny překonal skvělým kolem Will Power, který si podle vlastních slov přijel na Sears Point pro pole position. Nejrychlejší čas si udržel až do konce segmentu a postoupil před Briscoem, Castronevesem, Dixonem, Danicou Patrick a Justinem Wilsonem. Za hranicí postupu skončil Dan Wheldon, který po pátečních problémech s převodovkou nebyl zcela spokojen se svým vozem.
Druhý patnáctiminutový kvalifikační segment ovládli už od začátku jasně největší favorité. Briscoe, Castroneves a Kanaan si hned na začátku rozdělili první příčky a posléze s k nim podle očekávání přidal i Dixon. Otázkou tedy zůstávalo, kdo dokáže získat dvě zbylá postupová místa. To se nakonec podařilo oběma jezdců stáje Jimmy Vassera a Kevina Kalkhovena. Do závěrečného "rozstřelu" tedy postoupili jezdci v pořadí Castroneves, Kanaan, Briscoe, Dixon, Servia a Power, za hranicí postupu do nejlepší šestky skončil na okruzích poprvé Justin Wilson.
Přinese třetí pole position letošní sezóny Castronevesovi konečně to tolik čekané první vítězství?
Závěrečný souboj o první řadu se pak dlouho odehrával především mezi oběma jezdci Rogera Penskeho a Tony Kanaanem. V závěrečných minutách do něj ještě zasáhnul Will Power, který odsunul Tonyho na čtvrtou pozici a potvrdil tak, že svůj úmysl zaútočit na pole position myslel naprosto vážně. Při následujícím pokusu sesadit z čela Castronevese se však Willův monopost dostal při výjezdu na "drag strip" pravou stranou až mimo trať a Power byl rád, že jej udržel pod kontrolou. K poslednímu útoku typu "všechno nebo nic" vyrazili v poslední minutě i Servia a Dixon, ale čas vypršel jen několik okamžiků před tím než mohli zahájit své poslední kvalifikační kolo.
První řada tak bude dnes na Infineon Raceway patřit znovu týmu Penske. O druhou se podělí Will Power a Tony Kanaan, ze třetí pak odstartují Scott Dixon a Oriol Servia. Závod začíná v 23:30 SELČ a můžete ho sledovat na Galaxii sport.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas |
1. |
H.Castroneves | Team Penske |
1:16.903 |
2. |
R.Briscoe | Team Penske |
1:16.918 |
3. |
W.Power | KVR Technology |
1:17.088 |
4. |
T.Kanaan | Andretti Green Racing |
1:17.129 |
5. |
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
1:17.668 |
6. |
O.Servia | KVR Technology |
1:17.838 |
7. |
J.Wilson | Newman/Haas/Lanigan Racing |
1:17.006 |
8. |
R.Hunter-Reay | Rahal Letterman Racing |
1:17.038 |
9. |
D.Patrick | Andretti Green Racing |
1:17.046 |
10. |
M.Andretti | Andretti Green Racing |
1:17.270 |
11. |
M.Dominguez | Pacific Coast Motorsports |
1:17.461 |
12. |
M.Moraes | Dale Coyne Racing |
1:17.588 |
13. |
B.Junqueira | Dale Coyne Racing |
1:17.831 |
14. |
E.Viso | HVM Racing |
1:17.419 |
15. |
G.Rahal | Newman/Haas/Lanigan Racing |
1:17.901 |
16. |
D.Wheldon | Target Chip Ganassi Racing |
1:17.474 |
17. |
T.Scheckter | Luczo Dragon Racing |
1:18.124 |
18. |
V.Meira | Panther Racing |
1:17.540 |
19. |
T.Bell | Dreyer & Reinbold Racing |
1:18.327 |
20. |
H.Mutoh | Andretti Green Racing |
1:18.004 |
21. |
D.Manning | A.J. Foyt Enterprises |
1:18.388 |
22. |
B.Rice | Dreyer & Reinbold Racing |
1:18.114 |
23. |
E.Carpenter | Vision Racing |
1:18.403 |
24. |
A.J.Foyt IV | Vision Racing |
1:18.371 |
25. |
M.Roth | Roth Racing |
1:19.944 |
26. |
J.Camara | Conquest Racing |
1:19.471 |
27. |
E.Bernoldi | Conquest Racing |
bez času |
Všechny časy neoficiální