Hunter-Reay vítězí, Dixon má pátý titul
Grand Prix of Sonoma – závod
Dixon se v neděli stal pětinásobným šampionem IndyCar a v historických tabulkách se osamostatnil na druhém místě za legendárním A. J. Foytem. Stačilo mu k tomu druhé místo ve finálovém závodě v Sonomě. Ten vyhrál z pole position startující Ryan Hunter-Reay.
Závod pro Dixona nemohl začít lépe. Zatímco se vyhnul problémům a zůstal za Hunter-Reayem, jeho největší rival Rossi v první zatáčce zezadu narazil do Andrettiho a poškodil přední křídlo. Rossi se pak ploužil do boxů a propadl se na chvost startovního pole.
Tlak, jaký asi v kariéře nezažil, musel snášet debutant O´Ward. Ucho se utrhlo v 11. kole, kdy udělal chybu v šikaně na konci kola. Využít toho dokázal ale nejen Rahal, který na O´Warda tlačil, nýbrž hlavně Power, který k velké radosti svého šéfa Rogera Penskeho předjel oba jezdce před sebou a posunul se na páté místo.
O kolo později zamířil Pagenaud k mechanikům, zjevně doufaje, že zopakuje loňskou vítěznou strategii s brzkým pit stopem. Hunter-Reay a Dixon zamířili k mechanikům v 16. kole, čímž nakrátko předali vedení dvojici Newgarden a Power. Špatnou zprávou ovšem bylo vypadnutí Satóa, z jehož motoru se valil hustý bílý dým. Vítěz minulého závodu v Portlandu svoji dallaru dovezl do boxů. Rossi se dostal do dalších problémů, když jeden ze soubojů provázel menší ťukanec.
Newgarden u mechaniků neudržel motor v chodu. Power stavěl jako poslední z celého startovního pole. Na prvních pit stopech nejvíce vytěžil Pagenaud, který se posunul na třetí místo. Rahal se v boxech dostal před Andrettiho a Newgarden se propadl ze třetí až na devátou příčku.
Ve 27. kole se v 11. zatáčce dokázal Power protáhnout před Rahala, kterému hned začal ujíždět. Rossi svedl tvrdý souboj s Dixonem a dostal se na trati před něj. Následně předjel i svého stájového kolegu Hunter-Reaye a vrátil se do stejného kola jako lídr závodu.
Druhé pit stopy odstartoval v 35. kole Pagenaud, v dalším kole tankoval Andretti a potom Rahal a Newgarden. V dalším kole pak zajela k mechanikům vedoucí čtveřice Hunter-Reay, Dixon, Power a Bourdais. V polovině závodu měl Hunter-Reay náskok 5,5 vteřiny na Dixona. Třetí byl Pagenaud, čtvrtý Andretti, pátý Power, šestý Bourdais a sedmý Newgarden.
Ve 42. kole vyřadila technická závada Rahala. Rossi si právě odbyl pit stop, když na trať poprvé vyrazil zpomalovací vůz. Newgarden se při restartu propadl až na 11. místo. Power se v 51. kole dostal před Andrettiho. Jako raketa postupoval polem Rossi, který byl náhle devátý a v 53. kole se dostal už na sedmou příčku. Když zamířil v 59. kole k mechanikům, povolal v následujícím okruhu tým také Dixona, aby byli oba uchazeči o titul na stejné strategii.
Power se při pit stopech dostal před Pagenauda na třetí místo za Hunter-Reaye a Dixona. Ten měl náskok necelé čtyři vteřiny. Power rychle dotáhl Dixona, předjet jej ale nedokázal. Postup vpřed se zastavil v případě pátého Rossiho, kterého nejprve předjel Andretti, v závěru závodu pak také Bourdais.
Hunter-Reay si pohlídal vedení a získal svůj 18. triumf v kariéře v IndyCar. Díky tomu se v konečném pořadí šampionátu posunul na čtvrté místo před obhájce titulu Newgardena. Dixon nepřipustil žádné drama a slaví pátý titul. Třetí místo v cíli i v pořadí šampionátu zbylo na vítěze Indy500 Powera.
Debutant O´Ward nakonec dojel na více než slušném devátém místě. Další nováček Ferrucci skončil ve svém čtvrtém závodě v IndyCar na jedenáctém místě, což je pro něj nejlepší umístění v kariéře. Dvanáctý Kanaan absolvoval 300. závod IndyCar v řadě.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup |
---|---|---|---|---|
1. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | 2:02:19,1667 |
2. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | + 2,7573 |
3. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | + 3,6550 |
4. | Simon Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | + 4,6306 |
5. | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport | Honda | + 19,8030 |
6. | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing/Vasser-Sullivan | Honda | + 21,6393 |
7. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | + 28,3778 |
8. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | + 34,6288 |
9. | Patricio O´Ward | Harding Racing | Chevrolet | + 42,8662 |
10. | Ed Jones | Chip Ganassi Racing | Honda | + 44,2254 |
11. | Santino Ferrucci | Dale Coyne Racing | Honda | + 44,6273 |
12. | Tony Kanaan | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | + 1:00,4138 |
13. | Jordan King | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 1:04,0637 |
14. | Zach Veach | Andretti Autosport | Honda | + 1:05,4899 |
15. | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | + 1:12,8026 |
16. | Pietro Fittipaldi | Dale Coyne Racing | Honda | + 1:14,2459 |
17. | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | Honda | + 1:15,6462 |
18. | Carlos Muňoz | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | + 1:18,6345 |
19. | Matheus Leist | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | + 1:22,3819 |
20. | Colton Herta | Harding Racing | Chevrolet | + 1:23,4673 |
21. | Max Chilton | Carlin | Chevrolet | + 1 kolo |
22. | Charlie Kimball | Carlin | Chevrolet | + 9 kol |
23. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 19 kol |
24. | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | Porucha |
25. | Takuma Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | Porucha |