Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

"Spiderman" se konečně dočkal

"Spiderman" se konečně dočkal

Peak Indy Grand Prix - výsledky závodu

Roger Penske a jeho žák Tim Cindric dnes na okruhu Infineon Raceway vyučovali předmětu taktika a závodní strategie. Na okruhu, na kterém se téměř nedá předjíždět, se stala vhodná palivová strategie klíčem k dobrému umístění. A tak zatímco tým Penske dokázal své jezdce dovést do cíle na prvních dvou místech, přestože Castroneves a Briscoe použili odlišnou palivovou strategii, z daného předmětu naprosto propadl tým KV Racing Technology, jehož piloti skončili v poli poražených. A kupodivu neuspěl ani jindy precizní tým Chipa Ganassiho, neboť silně rozladěný Scott Dixon dojel až na místě dvanáctém.

Peak Grand Prix of Sonoma County - Infineon Raceway
80 kol
29°C - slunečno
1 žlutá fáze - celkem 2 kola
nejrychlejší kolo: Helio Castroneves - 1:18.6320 sekundy v 55. kole

Pořadatelé závodu na Infineon Raceway se ve spolupráci s vedením série rozhodli mírně upravit konfiguraci tratě, aby dali jezdcům více možnosti k předjíždění. Příliš to však nepomohlo, jak ukázala už první kola závodu. Do vedení se okamžitě dostala dvojice jezdců stáje Penske v pořadí Castroneves a Briscoe a začala si ihned budovat mírný náskok na své pronásledovatele, vedené zprvu Australanem Powerem. Jediným ze špičky závodu, kdo dokázal v úvodním kole získat pozici, se stal Justin Wilson, který v úvodních zatáčkách překonal Oriola Serviu. Ze zadních pozic útočil Graham Rahal a názorně ukazoval, že i na Infineon Raceway se přece jen předjíždět dá. Po startu z 16. pozice se do první a včera jediné žluté fáze dostal až na 12. pozici.

Zmíněná žlutá fáze přišla v 16. kole po smyku Marty Rotha, který zůstal s tichým motorem stát na okraji dráhy v zatáčce číslo 7. V tento okamžik povolala většina týmů minimálně jednoho ze svých jezdců do boxů k prvním zastávkám. Tam už dříve zamířili například Viso, Wheldon, Dominguez či Meira, pro které byla sázka na alternativní palivovou strategii jedinou možností, jak se ze zadních pozic probojovat vpřed. "Captain" Penske povolal do boxů Castronevese a tak se vedení ujal Ryan Briscoe, následován Kanaanem a Danicou Patrick. 

I tito piloti však museli pro palivo a do boxů zamířili mezi 23. až 25. kolem. Tou dobou už se musel s nepřízní osudu smířit Will Power, jehož závada na brzdovém systému odsoudila spíše k boji se vým vozem, než se svými konkurenty na dráze. Několikrát musel projet šikanu na konci rovinky vedoucí od esíček napřímo, za což byl nakonec i potrestán průjezdem boxy. Do vedení se dostal na několik kol E.J.Viso, kterého pak následně ve 36. kole opět vystřídal Castroneves. Z původní vedoucí skupiny se kromě Powera vytratil i Servia, Justin Wilson držel  čtvrté místo.

Další zastávky začaly pro vedoucí jezdce ve 44. kole a Castronevese vystřídal ve vedení opět Briscoe. Rozhodující fáze závodu přišla mezi 52. a 60. kolem, kdy se při zastávkách v boxech rozhodovalo o pořadí na trati. A zatímco tým Penske zvládnul tuto část závodu na výbornou, chybné rozhodnutí týmu odsunulo Scotta Dixona k trápení ve středu pole. Na čele se usadil s komfortním náskokem Helio Castroneves před Briscoem a Kanaanem a s plnou palivovou nádrží byl jediným Castronevesovým problémem provoz pomalejších vozů na trati.

Ve středu pole se do problémů po vzájemném kontaktu dostali Wilson a Hunter-Reay, vpřed se naopak dokázali posunout Viso a Vitor Meira.

Nikým neohrožován si tak Helio Castroneves dojel pro své celkově 13. vítězství v sérii IndyCar, vítězství na které čekal dlouhých 30 závodů. Dobrá nálada ze sympatického Brazilce po dojetí do cíle jen sršela a kromě "povinného" lezeckého kousku si Helio po doušku vína pro vítěze vybral za cíl svého stájového kolegu Briscoa a honil ho Victory Lane se stříkající lahví šampusu.

Naopak silně rozladěný byl po závodě Scott Dixon, který byl v závěrečné části závodu odkázán ke kroužení za vozy, který by byly normálně i o tři sekundy na kolo pomalejší než on. Od druhého Castronevese ho teď dělí jen 43 bodů, navíc příští týden se jede na okruhu na ostrově Belle Isle v Detroitu a tam bude Castroneves i celý tým Penske Racing bezpochyby velmi silný.

"Captain" Penske byl při rozhovoru po závodě téměř na měkko a poděkoval všem členům týmu za příkladné úsilí, díky kterému se stáj tak fantasticky vyrovnala s problémy, který ji postihly po požáru kamionu minulý týden.

p.
 Jezdec  Tým
Čas/odstup
1.
 H.Castroneves  Team Penske
1:50:15.8282
2.
 R.Briscoe  Team Penske
5.2926
3.
 T.Kanaan  Andretti Green Racing
16.6032
4.
 D.Wheldon  Target Chip Ganassi Racing
17.7720
5.
 D.Patrick  Andretti Green Racing
25.8458
6.
 E.Viso  HVM Racing
29.3472
7.
 V.Meira  Panther Racing
29.9895
8.
 G.Rahal  Newman/Haas/Lanigan Racing
40.4577
9.
 J.Wilson  Newman/Haas/Lanigan Racing
42.0357
10.
 M.Moraes  Dale Coyne Racing
50.0106
11.
 B.Rice  Dreyer & Reinbold Racing
55.0361
12.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
55.7145
13.
 H.Mutoh  Andretti Green Racing
56.3186
14.
 M.Andretti  Andretti Green Racing
57.5400
15.
 O.Servia  KVR Technology
58.3690
16.
 M.Dominguez  Pacific Coast Motorsports
60.7387
17.
 B.Junqueira  Dale Coyne Racing
60.9454
18.
 R.Hunter-Reay  Rahal Letterman Racing
60.9466
19.
 T.Bell  Dreyer & Reinbold Racing
1 kolo
20.
 A.J.Foyt IV  Vision Racing
1 kolo
21.
 E.Bernoldi  Conquest Racing
1 kolo
22.
 D.Manning  A.J. Foyt Enterprises
1 kolo
23.
 E.Carpenter  Vision Racing
2 kola
24.
 J.Camara  Conquest Racing
2 kola
25.
 W.Power  KVR Technology
3 kola
26.
 M.Roth  Roth Racing
4 kola
27.
 T.Scheckter  Luczo Dragon Racing
závada

Všechny časy neoficiální