Will Power kvalifikačním králem v Surfers
Nikon Indy 300 - kvalifikace
Will Power dnes dokázal získat potřetí za sebou pole position pro závod v Surfers Paradise. Po dvou závodech série Champ Car, kdy v roce 2006 získal pole position s Lolou a v roce 2007 za volantem Panozu DP-01, to dokázal i letos s Dallarou Honda série IndyCar. Fantastickým kolem dokázal sesadit z prvního míta Scotta Dixona, třetí nejlepší čas pak zajel Ryan Briscoe
Proměnlivé počasí, které bylo tak často faktorem při závodech v Surfers Paradise, připravilo dnes pilotům Indycar Series speciální dárek. Lehký déšť nejprve zkropil celou dráhu před začátkem prvního kvalifikačního segmentu, později pak počasí připravilo jezdcům ještě lepší překvapení, to když byla první polovina dráhy suchá a svítilo tam slunce a přitom v závěrečné sekvenci zatáček počínaje zatáčkou číslo osm pršelo a trať tam byla samozřejmě velmi mokrá.
Složení skupiny 1:
Oriol Servia
Ryan Briscoe
Danica Patrick
Vitor Meira
Ryan Hunter-Reay
Bruno Junqueira
Mario Moraes
Ed Carpenter
Townsend Bell
E.J. Viso
Alex Tagliani
Graham Rahal
První kvalifikační skupina nastoupila na ještě zcela mokrou dráhu a tak nebylo překvapením, že do problémů se dostala celá řada jezdců. Většina z nich se dostala do problémů buď v zatáčce číslo 8 a nebo při průjezdech četnými šikanami, kde se postupně dostali do hodin Ed Carpenter, Vitor Meira, Graham Rahal či Ryan Hunter-Reay. Všichni však dokázali udržet nejen vůz mimo bariéry, ale i motor v chodu a tak přes všechny problémy se jelo dlouho pod zelenou. Totéž se ale bohužel nepodařilo hned ve svém prvním kole Danice Patrick, která po smyku a lehkém kontaktu s ochrannou bariérou zůstala stát na trati a neodjela tak ani jediné kompletní kolo.
Tou dobou patřily na žebříčku časů první tři časy poněkud překvapivě Taglianimu, Meirovi a Ryanovi Hunter-Reay. Zelená světla se rozsvítila, když na časomíře zbývalo do konce segmentu jen 2:25 a teprve teď začal boj o postup. Nejlépe si opět vedli Hunter-Reay, Tagliani a Meira, se kterými postoupili ještě Viso, Moraes a Briscoe. Za hranicí postupu zůstali poněkud překvapivě Rahal, Servia či Junqueira.
Složení skupiny 2:
A.J. Foyt IV
Helio Castroneves
Dan Wheldon
Will Power
Scott Dixon
Daio Franchitti
Tony Kanaan
Buddy Rice
Marco Andretti
Hideki Mutoh
Jaime Camara
Justin Wilson
Druhá kvalifikační skupina vyjela na trať, která skýtala téměř ty nejhorší možné podmínky. První polovina tratě již byla v podstatě suchá, od osmé zatáčky dále jěště lehce pršelo. Právě tam také již v prvním kole skončili po smycích v únikové zóně Power a Wheldon, oba se však vyhnuli kontaktu s bariérami a pokračovali dále. Hned po několika minutách ale skončil po smyku se stichlým motorem A.J.Foyt a žlutá zavedla celé pole poprvé do boxů. Ještě před tím se ale smyku nevyhnul ani takový specialista na mokro, jako Justin Wilson. Druhá část prvního segmentu pak přinesla nádherný souboj mezi Powerem, Dixonem, Franchittim a Wilsonem, kteří se přetahovali o první tři pozice. Přerušil ji až nešťastný Foyt, který zopakoval svou piruetu s tichým koncem a poslal své kolegy znovu do boxů.
Závěrečnou smršť nejrychlejších časů zahájil Dixon, ale v posledním kole byl postupně překonán Wilsonem, Kanaanem a pak i Powerem, který tak opět postoupil jako nejrychlejší. Spolu s touto čtveřicí pak postoupili ještě Franchitti a Castroneves.
Druhý kvalifikační segment pak přinesl fantastický souboj o postup do "Firestone Fast 6", který si ale poněkud zkomplikoval Ryan Briscoe, který ve svém prvním kole lehce tečoval betonovou zeď. Tým Penske však opět předvedl v boxech virtuózní koncert a dokázal vůz poslat zpět na trať ještě včas, aby mohl Briscoe bojovat o postup. Závěrečnou část druhého segmentu, kterou zahájila žlutá fáze díky Moraesovi, pak již absolvovali všichni piloti na hladkých pneumatikách. Do závěrečného "rozstřelu" postoupili Dixon, Castroneves,Franchitti, Briscoe, Power a Hunter-Reay, za hranicí postupu pak zůstal překvapivě Justin Wilson.
Poslední kvalifikační segment se pak stal soubojem mezi Dixonem, kterému patřila první pozice po většinu doby, s Willem Powerem. Ten si řekl o pole position skvěle zajetým kolem těsně před koncem segmentu, ale na trati byli ještě stále Dixon a Briscoe. Ani jeden z nich však již Powera překonat nedokázal.
Do zítřejšího závodu, který bude odstartován v 03:40 našeho času, tak z prvních tří startovních pozic odstartují "protinožci" v pořadí Power, Dixon a Briscoe.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas
|
1.
|
W.Power | KVR Technology |
1:34.9451
|
2.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
1:35.7672
|
3.
|
R.Briscoe | Team Penske |
1:35.8007
|
4.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
1:35.9336
|
5.
|
R.Hunter-Reay | Rahal Letterman Racing |
1:36.4030
|
6.
|
H.Castroneves | Team Penske |
1:36.7425
|
7.
|
A.Tagliani | Conquest Racing |
1:41.3122
|
8.
|
T.Kanaan | Andretti Green Racing |
1:41.4023
|
9.
|
J.Wilson | Newman/Haas/Lanigan Racing |
1:42.0429
|
10.
|
E.Viso | HVM Racing |
1:42.9185
|
11.
|
V.Meira | A.J.Foyt Enterprises |
1:44.3348
|
12.
|
M.Moraes | Dale Coyne Racing |
1:51.5054
|
13.
|
G.Rahal | Newman/Haas/Lanigan Racing |
1:55.6155
|
14.
|
M.Andretti | Andretti Green Racing |
1:52.2084
|
15.
|
O.Servia | KVR Technology |
1:55.6628
|
16.
|
H.Mutoh | Andretti Green Racing |
1:53.3353
|
17.
|
B.Junqueira | Dale Coyne Racing |
1:58.0183
|
18.
|
D.Wheldon | Panther Racing |
1:53.9160
|
19.
|
E.Carpenter | Vision Racing |
1:58.7664
|
20.
|
J.Camara | Conquest Racing |
1:54.0514
|
21.
|
T.Bell | Dreyer & Reinbold Racing |
1:58.9264
|
22.
|
B.Rice | Dreyer & Reinbold Racing |
1:54.3489
|
23.
|
D.Patrick | Andretti Green Racing |
bez času
|
24.
|
A.J.Foyt IV | Vision Racing |
bez času
|
Všechny časy neoficiální