"Spiderman" se konečně dočkal
Peak Indy Grand Prix - výsledky závodu
Roger Penske a jeho žák Tim Cindric dnes na okruhu Infineon Raceway vyučovali předmětu taktika a závodní strategie. Na okruhu, na kterém se téměř nedá předjíždět, se stala vhodná palivová strategie klíčem k dobrému umístění. A tak zatímco tým Penske dokázal své jezdce dovést do cíle na prvních dvou místech, přestože Castroneves a Briscoe použili odlišnou palivovou strategii, z daného předmětu naprosto propadl tým KV Racing Technology, jehož piloti skončili v poli poražených. A kupodivu neuspěl ani jindy precizní tým Chipa Ganassiho, neboť silně rozladěný Scott Dixon dojel až na místě dvanáctém.
Peak Grand Prix of Sonoma County - Infineon Raceway
80 kol
29°C - slunečno
1 žlutá fáze - celkem 2 kola
nejrychlejší kolo: Helio Castroneves - 1:18.6320 sekundy v 55. kole
Pořadatelé závodu na Infineon Raceway se ve spolupráci s vedením série rozhodli mírně upravit konfiguraci tratě, aby dali jezdcům více možnosti k předjíždění. Příliš to však nepomohlo, jak ukázala už první kola závodu. Do vedení se okamžitě dostala dvojice jezdců stáje Penske v pořadí Castroneves a Briscoe a začala si ihned budovat mírný náskok na své pronásledovatele, vedené zprvu Australanem Powerem. Jediným ze špičky závodu, kdo dokázal v úvodním kole získat pozici, se stal Justin Wilson, který v úvodních zatáčkách překonal Oriola Serviu. Ze zadních pozic útočil Graham Rahal a názorně ukazoval, že i na Infineon Raceway se přece jen předjíždět dá. Po startu z 16. pozice se do první a včera jediné žluté fáze dostal až na 12. pozici.
Zmíněná žlutá fáze přišla v 16. kole po smyku Marty Rotha, který zůstal s tichým motorem stát na okraji dráhy v zatáčce číslo 7. V tento okamžik povolala většina týmů minimálně jednoho ze svých jezdců do boxů k prvním zastávkám. Tam už dříve zamířili například Viso, Wheldon, Dominguez či Meira, pro které byla sázka na alternativní palivovou strategii jedinou možností, jak se ze zadních pozic probojovat vpřed. "Captain" Penske povolal do boxů Castronevese a tak se vedení ujal Ryan Briscoe, následován Kanaanem a Danicou Patrick.
I tito piloti však museli pro palivo a do boxů zamířili mezi 23. až 25. kolem. Tou dobou už se musel s nepřízní osudu smířit Will Power, jehož závada na brzdovém systému odsoudila spíše k boji se vým vozem, než se svými konkurenty na dráze. Několikrát musel projet šikanu na konci rovinky vedoucí od esíček napřímo, za což byl nakonec i potrestán průjezdem boxy. Do vedení se dostal na několik kol E.J.Viso, kterého pak následně ve 36. kole opět vystřídal Castroneves. Z původní vedoucí skupiny se kromě Powera vytratil i Servia, Justin Wilson držel čtvrté místo.
Další zastávky začaly pro vedoucí jezdce ve 44. kole a Castronevese vystřídal ve vedení opět Briscoe. Rozhodující fáze závodu přišla mezi 52. a 60. kolem, kdy se při zastávkách v boxech rozhodovalo o pořadí na trati. A zatímco tým Penske zvládnul tuto část závodu na výbornou, chybné rozhodnutí týmu odsunulo Scotta Dixona k trápení ve středu pole. Na čele se usadil s komfortním náskokem Helio Castroneves před Briscoem a Kanaanem a s plnou palivovou nádrží byl jediným Castronevesovým problémem provoz pomalejších vozů na trati.
Ve středu pole se do problémů po vzájemném kontaktu dostali Wilson a Hunter-Reay, vpřed se naopak dokázali posunout Viso a Vitor Meira.
Nikým neohrožován si tak Helio Castroneves dojel pro své celkově 13. vítězství v sérii IndyCar, vítězství na které čekal dlouhých 30 závodů. Dobrá nálada ze sympatického Brazilce po dojetí do cíle jen sršela a kromě "povinného" lezeckého kousku si Helio po doušku vína pro vítěze vybral za cíl svého stájového kolegu Briscoa a honil ho Victory Lane se stříkající lahví šampusu.
Naopak silně rozladěný byl po závodě Scott Dixon, který byl v závěrečné části závodu odkázán ke kroužení za vozy, který by byly normálně i o tři sekundy na kolo pomalejší než on. Od druhého Castronevese ho teď dělí jen 43 bodů, navíc příští týden se jede na okruhu na ostrově Belle Isle v Detroitu a tam bude Castroneves i celý tým Penske Racing bezpochyby velmi silný.
"Captain" Penske byl při rozhovoru po závodě téměř na měkko a poděkoval všem členům týmu za příkladné úsilí, díky kterému se stáj tak fantasticky vyrovnala s problémy, který ji postihly po požáru kamionu minulý týden.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/odstup
|
1.
|
H.Castroneves | Team Penske |
1:50:15.8282
|
2.
|
R.Briscoe | Team Penske |
5.2926
|
3.
|
T.Kanaan | Andretti Green Racing |
16.6032
|
4.
|
D.Wheldon | Target Chip Ganassi Racing |
17.7720
|
5.
|
D.Patrick | Andretti Green Racing |
25.8458
|
6.
|
E.Viso | HVM Racing |
29.3472
|
7.
|
V.Meira | Panther Racing |
29.9895
|
8.
|
G.Rahal | Newman/Haas/Lanigan Racing |
40.4577
|
9.
|
J.Wilson | Newman/Haas/Lanigan Racing |
42.0357
|
10.
|
M.Moraes | Dale Coyne Racing |
50.0106
|
11.
|
B.Rice | Dreyer & Reinbold Racing |
55.0361
|
12.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
55.7145
|
13.
|
H.Mutoh | Andretti Green Racing |
56.3186
|
14.
|
M.Andretti | Andretti Green Racing |
57.5400
|
15.
|
O.Servia | KVR Technology |
58.3690
|
16.
|
M.Dominguez | Pacific Coast Motorsports |
60.7387
|
17.
|
B.Junqueira | Dale Coyne Racing |
60.9454
|
18.
|
R.Hunter-Reay | Rahal Letterman Racing |
60.9466
|
19.
|
T.Bell | Dreyer & Reinbold Racing |
1 kolo
|
20.
|
A.J.Foyt IV | Vision Racing |
1 kolo
|
21.
|
E.Bernoldi | Conquest Racing |
1 kolo
|
22.
|
D.Manning | A.J. Foyt Enterprises |
1 kolo
|
23.
|
E.Carpenter | Vision Racing |
2 kola
|
24.
|
J.Camara | Conquest Racing |
2 kola
|
25.
|
W.Power | KVR Technology |
3 kola
|
26.
|
M.Roth | Roth Racing |
4 kola
|
27.
|
T.Scheckter | Luczo Dragon Racing |
závada
|
Všechny časy neoficiální