FIA o pokutě Ferrari: Massa nezískal žádnou výhodu
"Dívali jsme se na situaci ze všech úhlů."
Nejvíce diskutovaným bodem letošní Velké ceny Evropy je penalizace udělená Ferrari za to, že pustilo Felipeho Massu z boxového stání, když kolem projížděl Adrian Sutil s monopostem force india.
Udělená penalizace totiž proběhla v podobě napomenutí a pokuty 10 000 €, ačkoli je v případě nebezpečného vypuštění jezdce do rychlého pásu boxové komunikace obvykle udělována penalizace průjezd boxy, případně 25 vteřin po závodě.
Nevyhnutelné otazníky pak vrhají stín na motivaci stojící za takovýmto šalamounským řešením. Jedním z vysvětlení je skutečnost, že Ferrari stojí v boxové uličce až jako poslední, Massa tedy měl před sebou volno a nemusel ostře zatáčet přímo do rychlého pásu, jak to musí dělat každý jiný tým.
V důsledku toho Sutila neohrozil, nýbrž se zařadil vedle něj, aniž by musel Sutil cokoli dělat. Massa se hned poté zařadil za něj a Sutil jej pak na dráze nechal předjet, protože Německ byl o kolo zpět.
Tuto teorii podporuje také šéfkomisař FIA Alan Donnelly, který prohlásil:
"Dívali jsme se na situaci ze všech úhlů, s rozhodnutím jsem naprosto spokojen. Je nutné si uvědomit, že Massa tímto krokem nic nezískal, žádnou nefér výhodu," řekl Donnelly.
Opatrnost komisařů potvrzuje i skutečnost, že chvíli po oznámení o zahájení šetření incidentu během závodu se rozhodli neukvapit se a pořešit záležitost až po závodě.
Možná takto získaný čas ale hrál důležitou roli v poskytnutí možností intervence těm, kteří mají zájem na tom, aby byl šampionát napínavý. Případnou pětadvacetivteřinovou penalizací by totiž Hamilton získal vítězství a v průběžném pořadí by soupeřům poodskočil.
Není to však FIA, kdo má enormní zájem na to, aby byl boj v šampionátu vyrovnaný, nýbrž Bernie Ecclestone...