Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Bridgestone vyhodnocuje nové pneumatiky do mokra

Bridgestone vyhodnocuje nové pneumatiky do mokra

Jedna směs má nahradit současné dvě.

Dodavatel pneumatik týmům formule 1, Bridgestone, vyhodnocuje nabytá data ohledně nových pneumatik do mokra z testů v Jerezu.

Japonský dodavatel byl požádán, aby vyvinul jedinou směs, kterou by nahradil dvojí typ pneumatik, které týmy F1 v současné době používají. Jedná se o směsi do extrémního mokra a mokra (často označované jako pneumatiky přechodné).

Nová pneumatika je složena ze směsi z jednoho typu a běhounu z druhého typu pneumatik.

Bridgestone zatím nesdělil, kolik jezdců se s novým obutím během testů v Jerezu seznámilo, zkoumá již ale, zda výsledky testů odpovídají účelu, který mají pneumatiky splňovat.

Hirohide Hamashima, ředitel vývoje Bridgestonu, řekl, že upřednostňuje současné dvoje směsi do mokra, ale nápad jediné možnosti pneumatik do mokra prý pochází ze strany týmů.

"Upřednostňujeme dva typy pneumatik do mokra, protože je to bezpečnější. Na žádost týmů vyvíjíme směs jedinou. Jejich názor se ale změnil a nyní ji odmítají."

"Vše to vzniklo po loňském závodu na Nürburgringu, při kterém někteří jezdci použili standardní pneumatiky do mokra a jiní do extrémního mokra. Spyker pak po červených vlajkách vedl závod. Hádám, že tímto to celé vzniklo."

Nick Heidfeld po testování v Jerezu k nové pneumatice řekl, že u ní nevidí žádnou výhodu, kromě snížení nákladů a dále dodal:

"Myslím si, že to není dobrý nápad. Dostáváme se do smyku (aquaplaningu) i se směsmi do extrémního mokra. S novou pneumatikou, která má širší rozsah a běhoun, který není tak odolný vůči aquaplaningu, to bude jenom horší. Nechápu to."