Bridgestone reagoval na kritiku výdrže pneumatik
Týmy prý ještě plně nepochopily jejich chování.
Nové hladké pneumatiky se během zimních testů setkaly s kritikou, proti drážkovaným se totiž nezměnila jejich velikost a proto na předních pneumatikách vzrostla styčná plocha více než na zadních. To vede k nadměrnému opotřebení zadních pneumatik a velké přetáčivosti vozů.
Šéfinženýr Bridgestonu Jun Matsuzaki si je ale jistý, že týmy tyto problémy vyřeší změnou nastavení vozu a japonský výrobce nebude nutně muset upravovat rozměry pneumatik.
"Týmy jsou stále ještě na začátku chápání hladkých pneumatik a aerodynamických pravidel, takže bychom se ve všech oblastech mohli dočkat zlepšení podle toho, jak budou týmy s pneumatikami pracovat.
Okruh v Jerezu je jedním z těch, které jsou velice náročné pro zadní pneumatiky a v prosinci zde byla větší zima, než tomu tak je během sezóny, to způsobuje drolení zadních pneumatik a vede k jejich většímu opotřebení než za teplejšího počasí.
Rozměr pneumatik je faktor, ale směs a konstrukce pneumatik hraje také důležitou roli. Konstrukce zadních pneumatik byla pozměněna, abychom vyvážili zadní a přední gumy.
Rozložení přilnavosti stále vede k mírné přetáčivosti, ale to je něco, co se vyřeší nastavením vozu, až týmy pochopí, jak nejlépe pneumatiky použít."
Matsuzaki také dodal, že právě práce s pneumatikami by tak mohla být jednou z klíčových součástí úspěchu v letošní sezóně. Nové aerodynamické regule, které omezují aerodynamický přítlak vozů, totiž dávají pneumatikám na důležitosti v ohledu na celkovou přilnavost.
"Zacházení s pneumatikami bylo klíčové v roce 2008 a bude klíčové i v roce 2009. Faktory ovlivňující toto zacházení se s novými aerodynamickými regulemi změnily, takže bude zajímavé sledovat týmy a jezdce, jak se s nimi během roku sžijí."