Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Bridgestone reagoval na kritiku výdrže pneumatik

Bridgestone reagoval na kritiku výdrže pneumatik

Týmy prý ještě plně nepochopily jejich chování.

Nové hladké pneumatiky se během zimních testů setkaly s kritikou, proti drážkovaným se totiž nezměnila jejich velikost a proto na předních pneumatikách vzrostla styčná plocha více než na zadních. To vede k nadměrnému opotřebení zadních pneumatik a velké přetáčivosti vozů.

Šéfinženýr Bridgestonu Jun Matsuzaki si je ale jistý, že týmy tyto problémy vyřeší změnou nastavení vozu a japonský výrobce nebude nutně muset upravovat rozměry pneumatik.

"Týmy jsou stále ještě na začátku chápání hladkých pneumatik a aerodynamických pravidel, takže bychom se ve všech oblastech mohli dočkat zlepšení podle toho, jak budou týmy s pneumatikami pracovat.

Okruh v Jerezu je jedním z těch, které jsou velice náročné pro zadní pneumatiky a v prosinci zde byla větší zima, než tomu tak je během sezóny, to způsobuje drolení zadních pneumatik a vede k jejich většímu opotřebení než za teplejšího počasí.

Rozměr pneumatik je faktor, ale směs a konstrukce pneumatik hraje také důležitou roli. Konstrukce zadních pneumatik byla pozměněna, abychom vyvážili zadní a přední gumy.

Rozložení přilnavosti stále vede k mírné přetáčivosti, ale to je něco, co se vyřeší nastavením vozu, až týmy pochopí, jak nejlépe pneumatiky použít."

Matsuzaki také dodal, že právě práce s pneumatikami by tak mohla být jednou z klíčových součástí úspěchu v letošní sezóně. Nové aerodynamické regule, které omezují aerodynamický přítlak vozů, totiž dávají pneumatikám na důležitosti v ohledu na celkovou přilnavost.

"Zacházení s pneumatikami bylo klíčové v roce 2008 a bude klíčové i v roce 2009. Faktory ovlivňující toto zacházení se s novými aerodynamickými regulemi změnily, takže bude zajímavé sledovat týmy a jezdce, jak se s nimi během roku sžijí."