Toyota nenasadí KERS do Velké ceny Austrálie
Mohla by, ale nepřinese to výkonnostní výhodu.
Ačkoliv Toyota pokračuje s vývojem systému rekuperace kinetické energie KERS dobře, nenasadí jej do úvodního podniku sezóny 2009, Velké ceny Austrálie.
Rozhodnutí bylo podle slov Pascala Vasselona učiněno na základě zvážení dopadu použití systému na celkovou výkonnost vozu, v případě jeho nasazení totiž není garantována výhoda. Vasselon je s rozhodnutím systém nenasadit spokojený.
"Rozhodli jsme se tak, protože jsme byli přesvědčeni o tom, že je to výhodné. Není to proto, že bychom byli s vývojem pozadu.
Vzali jsme v potaz výkonnost celého vozu. Když nasadíte KERS, nemáte téměř žádnou volnost při rozložení váhy.
Není to jenom o tom zvýšeném výkonu, který máte k dispozici těch pár sekund, musíte vzít v potaz efekt na celý vůz. Proto potřebujeme další čas na vývoj, abychom zaručili, že to bude přínosné.
Systém zatím testujeme a pracuje slušně. Bylo by možné ho nasadit, ale zatím nemůžeme garantovat, že bude okamžitě výhodou."
Vasselon se také zmínil o práci na voze TF109, s jehož stavbou se kvůli radikálně změněným pravidlům muselo začít podstatně dříve, než bylo obvyklé.
"Musel to být mnohem intenzivnější proces, začali jsme, hned jak jsme získali dostatek informací o nových předpisech. Začali jsme na konci roku 2007, což je o čtyři až pět měsíců dříve než obvykle.
Celou sezónu 2008 jsme vyvíjeli současně dva vozy, zatímco normálně plynule přejdeme z vývoje jednoho na ten druhý, takže to bylo něco zcela jiného."