Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Trulli: "Vůz je v dešti téměř neovladatelný."

Trulli: "Vůz je v dešti téměř neovladatelný."

Masivní úbytek mechanického přítlaku je v dešti velice znát.

Jarno Trulli po svém včerejším první svezení v portugalském Algarve chválil chování nové Toyoty TF109, jízda v dešti je ale podle Itala prakticky nemožná. Obrovská ztráta aerodynamického přítlaku způsobená zavedením nových pravidel do formule 1 má na chování vozu na mokré trati veliký vliv.

"Je to masivní pokles přítlaku a přilnavosti. V takových povětrnostních podmínkách je velice obtížné zahřát pneumatiky. Je to skutečně těžké pro všechny jezdce a je téměř nemožné vůz řídit. To je můj první pocit."

I tak si ale Ital novou Toyotu pochvaluje a je optimistický.

"Vypadá to, že vůz nemá žádné velké problémy a v minulých několika dnech jel s Kamuiem skutečně dobře, takže říkám, že jsme pro letošní sezónu celkem sebevědomí.

Jenom potřebujeme testovat za normálních teplých podmínek, možná se to podaří příští týden v Bahrajnu."

Trulli také doufá, že nová pravidla podpoří atraktivitu závodů formule 1, ačkoliv jeho týmový kolega Timo Glock je jiného názoru.

"Mohu říci, že to očekávám. Budou předjížděcí manévry a divácky zajímavé závody. V tuto chvíli to ale nemohu říci jistě, protože je teď těžké to hodnotit. To je ten cíl, udělat závody lepšími pro nás pro všechny."

Ital také doufá, že špatný start nebo úvod závodu už nebude nutně znamenat špatný výsledek, protože jezdci budou schopni získat ztracené pozice zpět.

"Dříve, když jsme měli špatný start nebo úvod závodu, nemohli jsme se probojovat zpátky, protože nebylo možné předjíždět. Jednoduše chceme mít větší šanci více se užít na trati a pro všechny zajistit, aby si užili v závodě více akce."

Timo Glock je v tomto ohledu skeptičtější, podle jeho názoru změny rozměrů křídel neudělá dostatečný rozdíl.

"Ve formuli 1 jsou letos velké změny pravidel ohledně aerodynamiky a všichni doufají, že budou možnosti k předjíždění lepší. Já mám pocit, že se kolem předjíždění moc nezmění, protože je stále možné brzdit dost pozdě, zejména díky hladkým pneumatikám."