Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

De la Rosu překvapila malá ztráta na loňské vozy

De la Rosu překvapila malá ztráta na loňské vozy

Manko z rychlých zatáček kompenzuje rychlost v těch pomalých.

Testovací pilot McLarenu Pedro de la Rosa je podle svých slov překvapen tím, jak malé jsou rozdíly v časech na kolo mezi letošními a loňskými vozy, vezme-li v potaz, o kolik více měly ty loňské přítlaku.

De la Rosa jezdil s McLarenem v prvních dvou dnech testů v portugalském Algarve a řekl, že rychlost, kterou kvůli nižší přilnavosti ztrácí vůz v rychlých zatáčkách, doženou monoposty v těch pomalejších díky hladkým pneumatikám.

"Jsem překvapený z toho, jak malé jsou rozdíly mezi (přítlakem tvořeným) hladkými pneumatikami a aerodynamickým balíkem. Vůz má mnohem více přilnavosti v pomalých zatáčkách, takže rozhodně získáváme čas, ale zase trochu ztrácíme v rychlých zatáčkách. Myslím, že časy na kolo budou velice podobné. To, co ztratíte v rychlých zatáčkách, doženete v těch pomalých.

Vůz má celkově o něco více přítlaku na přední části a je velice citlivý při zatáčení. Musíte dát všechno dohromady, když nasadíte tyto pneumatiky na loňský vůz, budete o tři sekundy rychlejší."

Hladké pneumatiky jsou podle Španěla jednou z nejdůležitějších změn pro letošní rok a to, jak s nimi budou jezdci zacházet, bude podle něj v letošní sezóně jedním z klíčových faktorů.

"Pneumatiky jsou nejdůležitější částí, protože se jako jediné dotýkají asfaltu. KERS a plocha předního křídla pomohou jen k několika desetinám, ale hladké pneumatiky jsou nejdůležitější.

Do Velké ceny Austrálie nebudeme vědět, jak budou tyto nové hladké pneumatiky pracovat, protože budeme testovat v zimních podmínkách. Nevíme přesně, jak budou reagovat za vysokých teplot, nebo jak moc se budou opotřebovávat a jak moc se budou drolit.

Je to kritická stránka věci. Kompletně se to změnilo. Není to jenom o tom, že je povrch pneumatik jiný v tom, že je hladký. Je to také o provozní teplotě směsi pneumatik, která se od loňska hodně změnila."