De la Rosu překvapila malá ztráta na loňské vozy
Manko z rychlých zatáček kompenzuje rychlost v těch pomalých.
Testovací pilot McLarenu Pedro de la Rosa je podle svých slov překvapen tím, jak malé jsou rozdíly v časech na kolo mezi letošními a loňskými vozy, vezme-li v potaz, o kolik více měly ty loňské přítlaku.
De la Rosa jezdil s McLarenem v prvních dvou dnech testů v portugalském Algarve a řekl, že rychlost, kterou kvůli nižší přilnavosti ztrácí vůz v rychlých zatáčkách, doženou monoposty v těch pomalejších díky hladkým pneumatikám.
"Jsem překvapený z toho, jak malé jsou rozdíly mezi (přítlakem tvořeným) hladkými pneumatikami a aerodynamickým balíkem. Vůz má mnohem více přilnavosti v pomalých zatáčkách, takže rozhodně získáváme čas, ale zase trochu ztrácíme v rychlých zatáčkách. Myslím, že časy na kolo budou velice podobné. To, co ztratíte v rychlých zatáčkách, doženete v těch pomalých.
Vůz má celkově o něco více přítlaku na přední části a je velice citlivý při zatáčení. Musíte dát všechno dohromady, když nasadíte tyto pneumatiky na loňský vůz, budete o tři sekundy rychlejší."
Hladké pneumatiky jsou podle Španěla jednou z nejdůležitějších změn pro letošní rok a to, jak s nimi budou jezdci zacházet, bude podle něj v letošní sezóně jedním z klíčových faktorů.
"Pneumatiky jsou nejdůležitější částí, protože se jako jediné dotýkají asfaltu. KERS a plocha předního křídla pomohou jen k několika desetinám, ale hladké pneumatiky jsou nejdůležitější.
Do Velké ceny Austrálie nebudeme vědět, jak budou tyto nové hladké pneumatiky pracovat, protože budeme testovat v zimních podmínkách. Nevíme přesně, jak budou reagovat za vysokých teplot, nebo jak moc se budou opotřebovávat a jak moc se budou drolit.
Je to kritická stránka věci. Kompletně se to změnilo. Není to jenom o tom, že je povrch pneumatik jiný v tom, že je hladký. Je to také o provozní teplotě směsi pneumatik, která se od loňska hodně změnila."