BMW připravuje pro Kubicu lehčí verzi monopostu F1.09
Polákova vyšší váha činí z použití systému KERS problém.
BMW Sauber by rád při Velké ceně Španělska v Barceloně představil novou verzi svého monopostu F1.09, se kterou by závodil Robert Kubica. Jedná se o odlehčený vůz, který Kubicovi umožní použití systému KERS.
Polák dosud systém využívat nemohl, protože při jeho váze hmotnost přidaná KERSem způsobovala nežádoucí změnu polohy těžiště vozu, což se nepříznivě projevilo na jeho ovládání a rapidnímu zvýšení opotřebení pneumatik.
Kubicův týmový kolega Nick Heidfeld už KERS využívá od úvodní Velké ceny Austrálie, je totiž výrazně lehčí než Polák a tento problém se jej tedy v takové míře netýká.
Tým z Hinwilu si je jistý, že KERS přináší výhodu a proto nyní nyní pracuje na odlehčené verzi monopostu, aby se výhody dostávalo i Kubicovi.
Má se za to, že inovace by se měla týkat šasi, u něhož dojde ke snížení hmotnosti. Pravidlo o minimální hmotnosti vozu sice neumožní vůz celkově odlehčit, tým chce ale dosáhnout lepšího vyvážení a tedy i přesunutí těžiště do vhodnější polohy, takže by nedošlo ke zhoršení jízdních vlastností při použití systému KERS.
Ředitel oddělení motorsportu u BMW Mario Theissen odmítl změny blíže popsat, potvrdil ale, že tým usilovně pracuje na vývoji odlehčené verzi monopostu, aby mohl i v Kubicově případě použít KERS.
"Máme za cíl připravit pro něho vůz s KERSem. To zahrnuje vývoj jak ze strany systému KERS, tak ze strany vozu.
Problémem je hmotnost a špatná poloha těžiště, následně pak správné vyvážení vozu. Není to jenom KERS, který způsobuje tento problém a my na tom pracujeme. Podle mého bude v průběhu sezóny KERS nutností, abyste byli vpředu, nejen na roštu, ale i v závodě."
Na otázku programu redukce hmotnosti pro Velkou cenu Španělska Theissen odpověděl: "Určitě to pomůže. Něco už se vyvíjí a...počkejte a uvidíte. Nechci teď zacházet do detailů."
Těžší jezdci jako Robert Kubica či Mark Webber už letos na tuto nevýhodu poukazovali a snažili se prosadit změny ohledně minimálního hmotnostního limitu vozu formule 1, aby jejich hmotnost nebránila použití systému KERS. Jedním z návrhů bylo zavedení minimální hmotnosti pro jezdce, jejich oblečení a sedačku.