Lola míří do F1 již letos
Přihlášku chce podat také Litespeed.
Navzdory tiskové zprávě z letošního dubna, kde Lola deklarovala svůj zájem vstoupit do královny motosportu v roce 2010, se nyní její majitel Martin Birran vyjádřil, že nejdéle do 29. května podají přihlášku Mezinárodní automobilové federaci.
Lola uvedla, že vítá úsporná opatření FIA, ale je proti nesmyslně nízkým stropům i proti neúměrnému navyšování rozpočtů, jak požadují týmy Ferrari, Toyota a Renault.
Podle Birrana totiž původně navrhované stropy nemusí stačit: "Musíme si uvědomit, že nové týmy budou mít na přípravu vozů, vybudování personální struktury a věcí souvisejících s chodem týmu jen omezený čas. Současné týmy mají v porovnání s námi desetileté zkušenosti."
Prvotní návrh FIA zaváděl rozpočtový strop 30 miliónů liber na veškeré náklady související s chodem týmu. Po následujícím hlasitém nesouhlasu předních týmů FIA návrh upravila na 40 miliónů liber a vyjmula z něj náklady na motory, platy jezdců a marketing.
Lola se tak stává třetím týmem, který deklaroval podání přihlášky do šampionátu. Prvním z nich je USF1 [psali jsme ZDE], druhým Litespeed, který svůj záměr podat přihlášku oznámil včera.
Za týmem Litespeed stojí Nino Judge a Steve Kenchington, kteří na začátku 90. let pracovali pro Lotus. Tým v současné době působí druhým rokem v britské F3, má dvacet zaměstnanců a jezdí s koupenými šasi SLC.
Zákulisní zprávy naznačují, že za projektem Litespeedu stojí firma MGI Mika Gascoyna.
Potvrzených kandidátů na vstup do šampionátu F1 je tedy stejný počet jako volných míst, ve hře však ještě stále zůstává Prodrive Davida Richardse [psali jsme ZDE] či iSport [psali jsme ZDE].
FIA oznámí jména třech nových týmů 12. června.