Nadvláda Romaina Grosjeana a týmu Addax pokračuje
GP2, Monte Carlo - hlavní závod
Jezdci týmu Barwa Addax, a především Romain Grosjean, nadále válcují své soupeře v GP2. Francouzův start do sezóny je jako z říše snů, dnes totiž přesvědčivě vyhrál hlavní závod v ulicích Monaka.
Obrázek na stupních vítězů je tedy velice podobný tomu ze španělské Barcelony před čtrnácti dny, kde Grosjean s Petrovem získali pro tým Addax double. Tentokrát ale Grosjean zvítězil s větším rozdílem, když cílovou pásku proťal s náskokem 6,6 sekundy. Na pódiu je doplnil Lucas di Grassi, ale už se značnou ztrátou.
Grosjean s Petrovem závod ovládli stylem start-cíl. V úvodu se sice drželi v těsném rozestupu, během zastávek v boxech ale Grosjean zajel několik rychlých kol a od svého ruského kolegy se odpoutal. O své první místo se pak už nemusel bát.
Di Grassi vybojoval třetí místo na úkor Nica Hülkenberga, když jej dokázal překonat díky lépe zvládnuté fázi zastávek v boxech.
Pátý dojel Andi Zuber před šestým Jerome d'Ambrosiem, bodovanou osmičku pak uzavřeli Karun Chandhok a Javier Villa.
Monacký závod se nesl v tradičním duchu, když snažení několika jezdců ukončila svodidla. Naštěstí ale ani jedna havárie nebyla natolik vážná, aby musel vyjet safety car. Nejblíže k tomu bylo v případě Edoarda Mortary, který zůstal stát ve vlásence Loews. Ostatní jezdci ale naštěstí projeli místem se zvýšenou opatrností a tedy bez problémů.
Opatrnosti ale nebylo dost v první zatáčce. Hned osm jezdců bylo penalizováno za její zkrácení, jmenovitě Lucas di Grassi, Nico Hülkenberg, Javier Villa, Roldan Rodriguez, Edoardo Mortara, Luca Filippi, Kamuj Kobajaši a Dani Clos. Těm z nich, kteří závod dokončili, bylo k výslednému času připočteno 25 sekund.
Na třetí místo se tak dostal Andi Zuber, který si rozhodnutí komisařů pochvaloval: "Komisaři odvedli skvělou práci, protože oni (Hülkenberg a di Grassi) si zkrátili první zatáčku. Myslím, že Nico získal výhodu, protože už jsem byl vedle něj. Lucas výhodu nezískal, ale stejně zatáčku zkrátil. Je to pro komisaře obtížné, ale já myslím, že rozhodli správně."
Radost může mít také Pastor Maldonado, který se na úkor hříšníka Javiera Villy posunul na osmé místo a do zítřejšího závodu tak bude mít velice slibnou výchozí pozici, pole position.
Fotogalerii z dnešního dne naleznete zde.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
1:03:06.299
|
2.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
+ 6.600
|
3.
|
![]() |
FMS International |
+ 31.040
|
4.
|
![]() |
Racing Engineering |
+ 22.984*
|
5.
|
![]() |
ART Grand Prix |
+ 24.443*
|
6.
|
![]() |
DAMS |
+ 59.777
|
7.
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
+ 1:01.789
|
8.
|
![]() |
ART Grand Prix |
+ 1:20.236
|
9.
|
![]() |
Trident Racing |
+ 1:21.248
|
10.
|
![]() |
Super Nova Racing |
+ 1:10.089*
|
11.
|
![]() |
Piquet GP |
+ 1:11.546*
|
12.
|
![]() |
Telmex Arden International |
+ 1 kolo
|
13.
|
![]() |
FMS International |
+ 1 kolo
|
14.
|
![]() |
DPR |
+ 1 kolo
|
15.
|
![]() |
Durango |
+ 2 kola
|
16.
|
![]() |
DPR |
+ 2 kol
|
|
![]() |
iSport International |
+ 7 kol
|
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
+ 9 kol
|
|
![]() |
Telmex Arden International |
+ 10 kol*
|
|
![]() |
Super Nova Racing |
+ 11 kol*
|
|
![]() |
DAMS |
+ 27 kol*
|
|
![]() |
Racing Engineering |
+ 29 kol*
|
|
![]() |
iSport International |
+ 32 kol
|
|
![]() |
Piquet GP |
+ 40 kol
|
|
![]() |
Durango |
+ 41 kol
|
* - Porušení článku 30.3.1 sportovních regulí, zkrácení první zatáčky. V případě, že jezdec dokončil závod, byla mu k výslednému času přičtena penalizace 25 sekund.