Formule 1 je díky Sennově smrti o mnoho bezpečnější
Brzy uplyne deset let od 'černého víkendu'.
Mezinárodní automobilová federace kromě toho, že pořádá spoustu prestižních automobilových soutěží (mezi nimi právě formuli 1), dbá také na bezpečnost běžného silničního provozu. Bezpečnost je totiž to, na čem FIA záleží nejvíc.
Nejsou horší vzpomínky než ty na tragická vyvrcholení některých haváríí v historii formule 1. K poslední došlo 1. května 1994, kdy po nárazu do zdi zahynul Ayrton Senna. Jen 24 hodiny před ním na stejném okruhu, jen o pár stovek metrů dál, Rakušan Ronald Ratzenberger.
"Pamatuji si před mnoha lety formuli 2," řekl Max Mosley, prezident FIA. "V dubnu bylo na startu jednadvacet jezdců. Do července tři z nich byli mrtví.
Měli šanci na přežití podobnou těm v první linii ve Vietnamu."
Z titulu své funkce může Max Mosley a jeho pracovníci prosadit bezpečnostní opatření za tím účelem, aby jezdci na okruzích už neumírali. A udělali obrovský krok kupředu.
Když by Max Mosley šéfem týmu formule 1 March, "třetina lidí na seznamu vítězů Grand Prix tragicky zahynula.
Formule 1 dnešních dní je díky Sennově smrti o mnoho bezpečnější," řekl Max Mosley.