Di Grassi využil dodatečně získané pole position k vítězství
GP2, Istanbul - sprint
Lucas di Grassi konečně překonal smůlu a nepříznivé okolnosti, které provázely úvod jeho letošní sezóny, když vyhrál dnešní sprint GP2 v tureckém Istanbulu.
Včerejší obavy z dohry u "zeleného stolu" se potvrdily a několik jezdců bylo za prohřešky v hlavním závodě penalizováno. Vedoucí muž průběžného pořadí Romain Grosjean byl potrestán posunem o deset míst na startovním roštu, po výjezdu z boxů totiž předjel safety car.
Stejného prohřešku se dopustil i Giedo van der Garde, tomu sportovní komisaři navíc ještě přičetli 25 sekund k výslednému času hlavního závodu. Narozdíl od Grosjeana jej totiž dokončil.
Napomenutí se dočkal Nico Hülkenberg, který včera v zatáčce číslo 8 vyjel mimo trať a ve snaze co nejrychleji se na ni vrátit málem způsobil kolizi s projíždějícím vozem.
Vypsané penalizace zamíchaly pořadím včerejšího závodu, Javier Villa se posunul na místo sedmé a Lucas di Grassi na pole position. Dodatečně tak získal bod a možnost startovat z prvního místa beze zbytku využil, když stylem start-cíl zvítězil.
Svým soupeřům se vzdaloval mílovými kroky a Javier Villa byl po celý závod jediným, kdo se jej udržel alespoň na dohled. Španěl proťal cílovou pásku čtyři sekundy po něm.
Na třetí místo se probil vítěz včerejšího hlavního závodu Vitalij Petrov. Pyšnit se může zejména manévrem v poslední zatáčce prvního kola, kdy najednou předjel oba jezdce týmu ART Grand Prix Nica Hülkenberga a Pastora Maldonada. Ti dojeli do cíle za ním.
Poslední bod za šesté místo si připsal Alberto Valerio, druhým bodovým ziskem úspěšně zakončil turecký víkend.
Třetí nula v řadě za sebou stála dosud dominantního Romaina Grosjeana vedení v průběžném pořadí šampionátu. Do čela se díky povedenému tureckému vystoupení dostal jeho týmový kolega Vitalij Petrov s třiatřicetibody a dvoubodovým náskokem na Grosjeana. Třetí je Jerome d'Ambrosio s osmnácti body, za ním pak duo týmu ART Grand Prix se shodným počtem sedmnácti bodů. Lucasi di Grassimu patří šesté místo se ziskem šestnácti bodů.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
![]() |
Racing Engineering |
37:17.705
|
2.
|
![]() |
Super Nova Racing |
+ 3.853
|
3.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
+ 5.351
|
4.
|
![]() |
ART Grand Prix |
+ 8.991
|
5.
|
![]() |
ART Grand Prix |
+ 10.426
|
6.
|
![]() |
Piquet GP |
+ 11.197
|
7.
|
![]() |
Racing Engineering |
+ 16.281
|
8.
|
![]() |
Trident Racing |
+ 20.066
|
9.
|
![]() |
Telmex Arden International |
+ 24.368
|
10.
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
+ 24.696
|
11.
|
![]() |
iSport International |
+ 28.671
|
12.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
+ 32.766
|
13.
|
![]() |
iSport International |
+ 34.631
|
14.
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
+ 35.446
|
15.
|
![]() |
DAMS |
+ 40.023
|
16.
|
![]() |
Telmex Arden International |
+ 41.171
|
17.
|
![]() |
Piquet GP |
+ 42.313
|
18.
|
![]() |
Trident Racing |
+ 52.238
|
19.
|
![]() |
FMS International |
+ 1:02.332
|
20.
|
![]() |
FMS International |
+ 1:37.768
|
|
![]() |
DAMS |
+ 4 kola
|
|
![]() |
Super Nova Racing |
+ 5 kol
|
|
![]() |
DPR |
+ 9 kol
|
|
![]() |
Durango |
+ 11 kol
|
|
![]() |
DPR |
+ 20 kol
|
|
![]() |
Durango |
+ 23 kol
|
Průběžné pořadí jezdců po šesti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým |
Body
|
1.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
33
|
2.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
31
|
3.
|
![]() |
DAMS |
18
|
4.
|
![]() |
ART Grand Prix |
17
|
5.
|
![]() |
ART Grand Prix |
17
|
6.
|
![]() |
Fat Burner Racing Engineering |
16
|
7.
|
![]() |
Super Nova Racing |
13
|
8.
|
![]() |
Telmex Arden International |
10
|
9.
|
![]() |
FMS International |
8
|
10.
|
![]() |
Super Nova Racing |
7
|
11.
|
![]() |
Durango |
6
|
12.
|
![]() |
Piquet GP |
6
|
13.
|
![]() |
iSport International |
5
|
14.
|
![]() |
DAMS |
3
|
15.
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
2
|