Rozhovor se Stefanem Domenicalim, šéfem Ferrari
O závodě v Turecku, letošní sezóně, sporu s FIA i o KERS.
Jak byste zhodnotil váš výkon v Turecku?
Nejdůležitější věc k zamyšlení je asi to, proč jsme byli velmi dobří jen během pátku a sobotního dopoledne, když vezmeme v úvahu, že jsme jezdili s plnou nádrží. Nerozumíme tomu, z jakého důvodu od Q2 dále výkonnost našich vozů nebyla taková.
To je asi to hlavní, co musíme v příštích dnech zanalyzovat. Naši očekávanou výkonnost jsme potvrdili ve Španělsku a Monaku, ale odsud jsme si domů nepřivezli to, co bychom měli, což je hlavní element naší analýzy.
Ovlivnil tento fakt váš optimismus pro vývoj zbytku sezóny?
Ne. Tedy samozřejmě jsme si vědomi, že Silverstone není zrovna typ tratě, který by nám seděl, protože je tam mnoho vysokorychlostních zatáček, kde je velmi důležitá přilnavost, a ne tak dobré brzdné zóny pro nabití KERSu. To je realita, takže víme, že Silverstone by mohlo být složité, ale řekl bych, že pro Německo, Maďarsko a několik dalších tratí by se situace opět měla zlepšit.
Oba piloti vyjádřili jejich obavy z prázdných ochozů, kterým jsme tu byli svědky. Jak to cítíte vy?
Je to problém, který musíme řešit. V současnosti se koncentrujeme až příliš na ostatní věci a vypadá to, že se až tolik nestaráme o veřejnost, show, o motorsport kolem nás. Vím, že televize a média jsou dobré, ale je to jako hrát na prázdném fotbalovém stadionu.
Musíme zajistit, aby si všichni partneři v F1 uvědomili, že to je problém, který ale můžem společně vyřešit, jak týmy, tak promotéři, FIA, organizátoři. Pro mě je to hlavní bod, který bychom měli mezi sebou probrat.
Cítíte, že máte v letošním roce na vítězství v závodech?
Takový k tomu máme přístup a tak to cítím. V závodění nikdy neříkej nikdy.
Zvažujete možnost alternativního šampionátu?
Nejdříve ze všeho se musíme ujistit, že jsme udělali všechno pro to, aby světový šampionát FIA formule 1 zůstal i v budoucnu, pak se uvidí.
Zvýšila se, a nebo snížila během tohoto víkendu vaše důvěra v úspěšná jednání s FIA?
Jak jsem už řekl, doufám, že najdeme společné řešení, protože v tuto chvíli jsme položili na stůl návrhy, které jsou přijatelné a logické. Pokud chcete být konstruktivní a logičtí, měli byste umět najít řešení.
Byli byste připravení neužívat v příštím roce KERS, kdyby si to všechny týmy žádaly?
Toto téma jsme ve FOTA již diskutovali. Myslíme na šetření ostatních týmů. My jsme společně s McLarenem jediní, kdo KERS používá. Investovali jsme do něj mnoho, ale pro fanoušky je těžké pochopit, proč některá auta KERS užívají, a jiná ne. Pokud používáte čistě logický přístup, když jsme všichni na jedné lodi, fajn (používejme KERS), pokud nejsme, je lepší ho nemít.