Grosjean neudržel rychlost z kvalifikace, vítězili jiní

GP2, Silverstone - hlavní závod & sprint
V rámci víkendu formule 1 se na anglickém Silverstonu tradičně představila i doprovodná, ale velice rychlá série GP2. Po úspěšné kvalifikaci byl hlavním favoritem Romain Grosjean, který s chtěl vrátit do čela průběžného pořadí. Ač se mu to podařilo, na pódium se nepodíval.
Hlavní závod vyhrál Alberto Valerio. Po startu sice Grosjean udržel vedení, Valerio se jej ale dokázal držet a v osmém kole využil jeho zaváhání k tomu, aby jej předjel.
Grosjean navíc nebyl schopen udržet jeho tempo, navíc se brzy musel začít bránit útokům ze strany Lucase di Grassiho. Brazilec tuto bitvu během několika kol vyřešil a posunul se na druhé místo.
To mu ale po zastávce v boxech sebral Nico Hülkenberg, který byl u svých mechaniků dřív. Di Grassi se ale nevzdal a Hülkenberga tři kola před cílem předjel.
Hülkenberg pak navíc místo odpovědi musel hájit poslední pozici na stupních vítězů před Sergiem Perezem, který se také posunul dopředu díky brzké zastávce. Mexičan ale přes veškeré snahy uspět nedokázal a nakonec se musel spokojit se čtvrtým místem.
Na páté pozici dojel do cíle Romain Grosjean před šestým Karunem Chandhokem, elitní osmičku uzavřeli Pastor Maldonado a Andreas Zuber, kteří si tak díky pravidlu otáčení osmi nejlepších na startu sprintu zajistili postavení v první řadě.
Fotogalerii z hlavního závodu naleznete zde.
Maldonado na startu ani chvíli neváhal a okamžitě se natlačit před Zubera, aby se ujal vedení. Pak už jen kontroloval čelo a dojel si pro druhé vítězství v této sezóně.
V závěru jeho pozici Zuber mohl ohrozit ještě díky výjezdu safety caru, který dvě kola před cílem svým smykem zapříčinil Dani Clos. Závod byl totiž restartován v poslední zatáčce a jezdce čekal skutečný sprint na cílovou rovinku. Ani tam se ale Maldonado nenechal zaskočit a závod vyhrál.
Druhý dojel Andi Zuber, stupně vítězů pak poprvé pro tým Ocean Racing Technology doplnil Karun Chandhok. Romain Grosjean získal alespoň tři body za čtvrté místo, vzhledem k tomu, že jeho týmový kolega a největší rival Vitalij Petrov ani jednou nebodoval, ale převzal vedení v šampionátu. Bodovanou šestici uzavřeli Nico Hülkenberg a Sergio Perez.
Sprint byl oproti hlavnímu závodu o poznání méně záživný. Jedním z hlavních momentů závodu byl katastrofický start v podání Lucase di Grassiho, který zůstal stát na startovním roštu. Než se rozjel, nabral takovou ztrátu, že už nestihl nic dohnat.
Diváky potěšil Edoardo Mortara, který ve středu pole předváděl pěkné přejížděcí manévry. Mezi nejhezčí kousky patří moment, kdy najednou překonal jak Javiera Villu, tak Davide Valsecchiho. Jeho snaha ale odměněna nebyla, místo toho musel tři kola před cílem odstoupit po poruše motoru.
Fotogalerii ze sprintu naleznete zde.
Výsledky hlavního závodu:
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Ztráta |
1.
|
![]() |
Piquet GP |
55:32.255
|
2.
|
![]() |
Racing Engineering |
+ 1.238
|
3.
|
![]() |
ART Grand Prix |
+ 5.289
|
4.
|
![]() |
Telmex Arden International |
+ 5.550
|
5.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
+ 14.409
|
6.
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
+ 16.392
|
7.
|
![]() |
ART Grand Prix |
+ 22.184
|
8.
|
![]() |
FMS International |
+ 26.889
|
9.
|
![]() |
DPR |
+ 36.321
|
10.
|
![]() |
Durango |
+ 39.715
|
11.
|
![]() |
iSport International |
+ 40.509
|
12.
|
![]() |
Piquet GP |
+ 41.479
|
13.
|
![]() |
Racing Engineering |
+ 45.601
|
14.
|
![]() |
Super Nova Racing |
+ 46.247
|
15.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
+ 46.415
|
16.
|
![]() |
Trident Racing |
+ 57.096
|
17.
|
![]() |
DPR |
+ 1:10.760
|
18.
|
![]() |
Durango |
+ 1:16.251
|
19.
|
![]() |
DAMS |
+ 1:19.149
|
20.
|
![]() |
FMS International |
+ 1 kolo
|
|
![]() |
Super Nova Racing |
+ 6 kol
|
|
![]() |
iSport International |
+ 7 kol
|
|
![]() |
Trident Racing |
+ 28 kol
|
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
+ 35 kol
|
|
![]() |
DAMS |
+ 36 kol
|
|
![]() |
Telmex Arden International |
+ 36 kol
|
Výsledky sprintu:
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Ztráta |
1.
|
![]() |
ART Grand Prix |
35:27.955
|
2.
|
![]() |
FMS International |
+ 0.618
|
3.
|
![]() |
iSport International |
+ 3.417
|
4.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
+ 3.447
|
5.
|
![]() |
ART Grand Prix |
+ 3.856
|
6.
|
![]() |
Telmex Arden International |
+ 3.936
|
7.
|
![]() |
Piquet GP |
+ 4.316
|
8.
|
![]() |
DPR |
+ 4.524
|
9.
|
![]() |
Piquet GP |
+ 5.030
|
10.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
+ 5.463
|
11.
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
+ 5.916
|
12.
|
![]() |
DAMS |
+ 6.553
|
13.
|
![]() |
iSport International |
+ 7.188
|
14.
|
![]() |
Durango |
+ 8.339
|
15.
|
![]() |
Super Nova Racing |
+ 15.244
|
16.
|
![]() |
Super Nova Racing |
+ 34.869
|
17.
|
![]() |
DAMS |
+ 36.225
|
18.
|
![]() |
Trident Racing |
+ 36.688
|
19.
|
![]() |
Racing Engineering |
+ 1 kolo
|
20.
|
![]() |
Trident Racing |
+ 1 kolo
|
|
![]() |
Telmex Arden International |
+ 4 kola
|
|
![]() |
Racing Engineering |
+ 4 kola
|
|
![]() |
Durango |
+ 6 kol
|
|
![]() |
FMS International |
+ 12 kol
|
|
![]() |
iSport International |
+ 23 kol
|
|
![]() |
DPR |
+ 23 kol
|
Průběžné pořadí jezdců po osmi závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
40
|
2.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
33
|
3.
|
![]() |
ART Grand Prix |
26
|
4.
|
![]() |
ART Grand Prix |
26
|
5.
|
![]() |
Racing Engineering |
24
|
6.
|
![]() |
DAMS |
18
|
7.
|
![]() |
Piquet GP |
16
|
8.
|
![]() |
FMS International |
14
|
9.
|
![]() |
Super Nova Racing |
13
|
10.
|
![]() |
Telmex Arden International |
10
|
11.
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
9
|
12.
|
![]() |
Super Nova Racing |
7
|
13.
|
![]() |
Durango |
6
|
14.
|
![]() |
Telmex Arden International |
6
|
15.
|
![]() |
iSport International |
5
|
16.
|
![]() |
DAMS |
3
|