Nelson Piquet byl vyhozen z Renaultu
Nesplnil výkonnostní klauzuli, kterou mu dal Briatore podepsat.
Brazilský pilot týmu Renault potvrdil, že se s francouzskou stájí rozloučil. Znamená to, že ho počínaje Velkou cenou Evropy za volantem vozu R29 již neuvidíme.
Poslední kapkou, kromě nepřesvědčivých výsledků, byla také asi slovní přestřelka mezi Piquetem a šéfem týmu, Flaviem Briatorem.
V prohlášení, které Piquet učinil se mj. praví:
"Obdržel jsem od týmu zprávu, že se mnou pro tuto sezonu již nepočítají.
Rád bych poděkoval malé skupině, která mne podporovala a se kterou jsem v týmu Renault pracoval, ačkoliv je to samozřejmě velké zklamání.
Cítím značnou úlevu z konce nejhoršího období mého života. Můžu se pohnout dál a směřovat mou kariéru opět tím správným směrem a pokusit se napravit svou pověst rychlého a vítězného jezdce.
Jsem týmový hráč. Existuje několik lidí, se kterými jsem měl možnost pracovat, kteří by se za můj charakter a talent mohli zaručit. Bohužel to neplatí o osobě, která měla na moji kariéru ve formuli 1 největší dopad.
Pro letošní sezonu mi Briatore slíbil, že bude vše jinak. Že se mi dostane pozornosti, které si zasloužím, ale kterou jsem nikdy nedostal, a také že se mnou bude zacházeno stejně v rámci týmu.
Přinutil mě podepsat smlouvu založenou na výkonnosti, která vyžadovala, abych v polovině šampionátu dosáhl 40% množství bodů, které získá Fernando Alonso. Přestože jsem závodil po boku Fernanda, dvoujnásobného mistra světa a skvělého jezdce, byl jsem přesvědčen, že pokud budu mít stejné podmínky, docílím 40 % jeho bodů bez potíží.
Sliby bohužel opět nebyly uskutečněny. S novým autem jsem odjel a natestoval 2002 km, Fernando 3839 km. Z mých testovacích dní byly pouze tři na suché trati. Fernando zažil jen jeden mokrý testovací den.
Testoval jsem pouze s těžkým vozem, tvrdými pneumatikami nebo když bylo škaredé počasí. Navíc to bylo většinou první den, kdy je trať ještě pomalá a spolehlivost ještě také není dobrá. Fernando jezdil s lehkým vozem s měkkými pneumatikami a za sucha. Nikdy jsem neměl šanci být připraven na kvalifikační systém, který máme. V dnešní formuli 1 je rozdíl mezi prvním a patnáctým mnohdy menší než jedna vteřina. Dvě nebo tři desetiny vám pak mohou získat třeba osm pozic.
Stále bez pochyb věřím ve svůj talent a výkonnost. Až sem jsem se nedostal pomocí špatných výsledků. Každý, kdo zná mou minulost, ví, že výsledky, kterých jsem ve formuli 1 dosáhl, neodpovídají mému CV a mým schopnostem.
Podmínky, se kterými jsem se musel vyrovnat během posledních dvou let, byly přinejmenším velmi zvláštní. Byly momenty, o kterých mohu sotva uvěřit, že jsem se do nich dostal. Pokud bych měl poskytnout vysvětlení, jsem si jist, že to bylo nefér podmínkami, kterým jsem poslední dvě léta čelil.
Vždycky jsem věřil, že mít manažera je součást týmu a že je vaším partnerem. Manažer by vás měl povzbuzovat, podporovat a nabízet vám příležitosti. V mém případě tomu bylo přesně naopak. Flavio Briatore byl mým popravčím."