Pod umělým osvětlením nejrychlejší Brawny
Velká cena Singapuru - 1. trénink
Ulice v Singapuru se po roce změnily v okruh F1. Jezdci vyjeli do prvního pátečního tréninku ještě za světla a opatrně prozkoumávali trať. Ze začátku se toho moc nedělo, piloti se spíše kochali zapadajícím sluncem, diskutovali s týmem nebo meditovali v tureckém sedu.
Přibližně ve své polovině byl trénink přerušen kvůli velice kuriózní situaci. Romain Grosjean ztratil kontrolu nad svým renaultem v zatáčce č.17. Na výjezdu ze šikany škrtl zadní částí vozu do bariéry a následně dosmýkal až k té vnitřní, kde zůstal stát napříč. Stalo se to tedy přesně v tom samém místě, jako loňská havárie Nelsona Piqueta, která byla předmětem velkého přetřesu v posledních týdnech, navíc měla téměř do puntíku stejný průběh.
Poslední půlhodinka už probíhala v čilém ruchu. Singapur se ponořil do tmy a monoposty se mohly rozzářit pod umělým osvětlením. Nejrychlejší čas nakonec zajel Rubens Barichello. Jeho týmový kolega Jenson Button skončil se ztrátou necelých dvou desetin druhý.
Dobře začal Red Bull, který v několika předchozích velkých cenách hodně ztratil na svého největšího rivala, Brawn. Mark Webber a Sebastian Vettel vyjeli třetí a pátou příčku. Mezi ně se vklínil Fernando Alonso s renaultem.
Šesté a sedmé místo patří jezdcům McLarenu, přičemž Heikki Kovalainen byl o chlup rychlejší než obhájce titulu Lewis Hamilton.
Elitní desítku uzavírají Robert Kubica, Kimi Räikkönen a Kazuki Nakadžima.
Po skvělých výkonech ve Spa a v Monze se ani jeden z jezdců Force Indie nevešel do první desítky, Adrian Sutil skončil dvanáctý, Vitantonio Liuzzi dokonce osmnáctý. Nevýrazně opět skončila také Toyota, Timo Glock s Jarnem Trullim totiž obsadili patnácté, resp. šestnácté místo.
Až u dna výsledkové listiny musíme hledat také Itala Giancarla Fisichellu, současného náhradníka Felipeho Massy u Ferrari. Ten dnes sice jiskřil, důvodem ale nebyl dobrý výsledek, nýbrž kontakt podlahy vozu s asfaltem v obáváném úseku mezi pátou a sedmou zatáčkou.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas | Odstup |
Kol
|
1.
|
R.Barrichello | Brawn |
1:50.179
|
|
19
|
2.
|
J.Button | Brawn |
1:50.356
|
+ 0.177
|
22
|
3.
|
M.Webber | Red Bull |
1:50.416
|
+ 0.237
|
21
|
4.
|
F.Alonso | Renault |
1:50.567
|
+ 0.388
|
16
|
5.
|
S.Vettel | Red Bull |
1:50.614
|
+ 0.435
|
16
|
6.
|
H.Kovalainen | Mclaren |
1:50.699
|
+ 0.520
|
21
|
7.
|
L.Hamilton | Mclaren |
1:50.715
|
+ 0.536
|
17
|
8.
|
R.Kubica | BMW |
1:50.815
|
+ 0.636
|
15
|
9.
|
K.Räikkönen | Ferrari |
1:50.865
|
+ 0.686
|
19
|
10.
|
K.Nakadžima | Williams |
1:51.089
|
+ 0.910
|
25
|
11.
|
N.Rosberg | Williams |
1:51.427
|
+ 1.248
|
35
|
12.
|
A.Sutil | Force India |
1:51.544
|
+ 1.365
|
14
|
13.
|
S.Buemi | Toro Rosso |
1:51.643
|
+ 1.464
|
28
|
14.
|
N.Heidfeld | BMW |
1:51.656
|
+ 1.477
|
15
|
15.
|
T.Glock | Toyota |
1:52.083
|
+ 1.904
|
20
|
16.
|
J.Trulli | Toyota |
1:52.135
|
+ 1.956
|
20
|
17.
|
G.Fisichella | Ferrari |
1:52.390
|
+ 2.211
|
24
|
18.
|
V.Liuzzi | Force India |
1:52.905
|
+ 2.726
|
23
|
19.
|
J.Alguersuari | Toro Rosso |
1:53.232
|
+ 3.053
|
25
|
20.
|
R.Grosjean | Renault |
1:53.458
|
+ 3.729
|
9
|